Amazon отваря нов супермаркет с високотехнологични колички за пазаруване
Amazon.com Inc обяви днес, че отваря супермаркет в Лос Анджелис с колички за пазаруване, които позволяват на клиентите да се прескачат опашките на касите.
Супермаркетът в Удланд Хилс се казва Amazon Fresh. Той е първият, в който клиентите ще бъдат допускани само с покана, от общо седем магазина, които Amazon е потвърдила, че ще отвори в Южна Калифорния и в Чикаго.
Магазинът в Удланд Хилс ще отвори за посетители в идните седмици, обявиха от Amazon.
Най-големият търговец на дребно в света експериментира с физически магазини в последните години, за да улови по-голям дял от потребителските разходи, особено по отношение на хранителните продукти.
Компанията разполага с над 20 магазини без касиери, където офис служители могат да си купят и готова храна за офиса и над 500 магазина от веригата Whole Foods Market, която придоби през 2017 г., информира Yahoo Finance.
Най-новата концепция на Amazon е изправена пред сериозна конкуренция от по-големи вериги, като Kroger Co и Albertsons Companies Inc.
Новият магазин ще е първият оборудван с количката за пазаруване Amazon Dash Cart.
Технологията позволява на клиентите с до две чанти с покупки да пропускат опашките на касите благодарение на системи, които разпознават какво са сложили в количките и таксуват кредитните им карти, след като минат през определен специално обозначен изход.
Магазинът има и гише, на което могат да се вземат и връщат онлайн поръчки, както и станции, където клиентите могат да се информират от гласовия асистент на Amazon Алекса за самия магазин.
Миналия месец Amazon обяви най-голямата тримесечна печалба в историята си, благодарение на онлайн продажбите по време на пандемията от коронавирус. В същото време компанията отчете 13% спад на приходите във физическите си магазини.