Лидл България: За 13 години инвестирахме над 1 млрд. лв. в страната
По случай 10-годишнината на Лидл България главният изпълнителен директор на компанията Милена Драгийска споделя в отворено писмо повече от първо лице за предизвикателствата по пътя и за постигнатите резултати.
Публикуваме го без редакторска намеса:
Скъпи журналисти, клиенти и партньори,
Тази година е специална за нас, защото Лидл България отбелязва 10 години на българския пазар.
Спомняте ли си каква беше Вашата 2010 година? За България това бе трудна година, в която най-силно се усетиха последиците от световната икономическа криза. За всички нас, които работим в Lidl, 2010-та беше година, изпълнена със силен заряд и много ентусиазъм – именно тогава отворихме първите си магазини в България.
Ние бяхме последната от големите вериги, които стъпиха на българския пазар, и имахме нелеката задача да се докажем на силно конкурентен пазар, като наложим един нов модел на пазаруване с надеждата да го направим не само разпознаваем, но и предпочитан избор.
Да спечелим Вашето доверие е ежедневен изпит за нас. Даваме си ясна сметка, че нито милионите инвестиции, нито голямата международна марка са достатъчни, за да го оправдаят. Затова всеки ден влагаме много усилия, работим с цялото си сърце и професионализъм. Вглеждаме се и в най-дребния детайл и преценяваме всяка Ваша реакция, за да отговорим на очакванията Ви по най-добрия начин и да заслужим Вашата оценка. И така до утре, когато всичко започва отначало.
Разбира се, всичко това не е възможно без хората. Тези, с които започнахме подготовката за навлизането на Lidl в България още през 2007 г., три години преди фактическото ни отваряне. Трябваше не просто да съберем екип и доставчици, а да намерим съмишленици, с които споделяме общи ценности.
И заедно с тях да наложим един различен бизнес модел, заедно да грешим, но да ставаме по-добри и да вярваме в това, което правим. И заедно да успяваме.
През всички тези години с пълна самокритичност и с много сърцатост, вложена от целия екип, успяхме да развенчаeм нещо, което бе прието за даденост – доказахме,
че качеството и цената не са в противоречие, защото в Lidl клиентите не избират между качество и цена, а получават и двете. Успяхме да променим традиционните възприятия на българския потребител за пазаруването.
Допринесохме за развитието на пазара чрез редица нововъведения – от тематичните седмици през продуктови иновации и въвеждане на продукти с чисти рецепти. Превърнахме собствените марки на Lidl в любими на хиляди българи.
Инвестирахме много усилия и труд и дадохме нужните доказателства, за да ни се доверите и да продължавате да го правите всеки ден. Нека да видим една малка част от цифрите:
За нас в Лидл България първите 10 години минаха неусетно, но като се обърнем назад, виждаме колко много се е променил животът ни само за едно десетилетие.
Технологичната революция забърза времето до неимоверност, премахна границите в пространството и направи възможностите ни за избор необятни. Но тъкмо тази динамика и това море от изобилие правят някои неща още по-ценни и непроменливи – от това да се развиваш и да имаш съмишленици, с които споделяш сходни ценности, до това да се грижиш за себе си и за близките си и възможността да прекарваш пълноценно време с тях.
Надяваме се през тези първи 10 години ние в Лидл България да сме успели да допринесем поне с малко за тези важни за всеки неща.
Тук е моментът да изразим нашата благодарност към всички вас, които всеки ден избирате Lidl. Вашето доверие е отговорност, която ясно съзнаваме. Затова всички ние в Лидл България ще продължим по същия път и занапред. Ще работим със същия заряд и нестихващ ентусиазъм.
Ще влагаме всички сили, знания и опит в това да ставаме по-добри в това да отговорим на Вашите изисквания и да допринасяме още повече за онези важни неща в грижата за близките и семейството. Вярваме, че всички заедно и с общи усилия носим положителна промяна и правим средата, в която живеем, по-добра и по-пълноценна за всички нас.
С благодарност и уважение,
Милена Драгийска
Главен изпълнителен директор
Лидл България