Как Aston Martin се опитва да спаси легендарната си марка?
Aston Martin извървя дълъг път, откакто оборудваният с всевъзможни оръжия спортен автомобил се появи във филма за Джеймс Бонд “Голдфингър.”
Компанията произвежда едни от най-харесваните автомобили в света, но това не й помага във финансово отношение.
Трупащите се загуби, падащите продажби и опустошителните ефекти от коронавируса, който разтърси световната икономика и намали продажбите на автомобили, засилиха опасенията, че Aston Martin може да фалира за осми път в 107-годишната история на компанията, пише CNBC.
Aston Martin обяви 83.6 млн. долара загуба за 2018 г. и 144.4 млн. долара за 2019 г., според FactSet. Продажбите й падат с 9% на годишна база през 2019 г.
След това дойде коронавирусът. Aston Martin се опита да оптимизира разходите си, като намали броя на служителите, но цената на акциите й се срина.
Към 22 октомври книжата на Aston Martin Lagonda се търгуваха на цена от 49 цента за брой, след като дебютираха при цена от 25 долара на борсата през октомври 2018 г.
В края на май компанията назначи Тобиас Моерс - бившия шеф на Mercedes-AMG, за свой главен изпълнителен директор.
Планът за спасение на Aston Martin се основава до голяма степен на първия SUV модел на марката.
Aston Martin DBX е опитът на компанията да е в ход с променящия се автомобилен пазар и нейната надежда за подобряване на финансовото й състояние.
DBX може да представлява страхотна възможност за Aston Martin. Въпреки че е относително закъсняло попълнение в този сегмент, SUV моделите са популярни на всякакви цени. Други марки отчитат огромни успехи с тях.
Германският производител на спортни автомобили Porsche, например, продава повече SUV-та Cayenne, отколкото всичките си спортни модели, взети заедно. Ако бъде добавен и по-малкият SUV модел на Porsche Macan и разликата става още по-внушителна.
И тук става въпрос за марка, която мнозина смятаха, че ще разгневи феновете си, като избяга от традиционните за нея спортни автомобили.
Ако DBX успее, това може да осигури на Aston Martin финансовия буфер, от който се нуждае, за да продължи да произвежда традиционните за нея модели, които са харесвани от мнозина, но купувани от малцина.