Американските технологични гиганти с рекордни печалби въпреки пандемията
Американските технологични гиганти публикуваха силни финансови отчети за третото тримесечие на тази година, въпреки негативните ефекти на пандемията от COVID-19.
Общите приходи на т. нар. "голяма четворка", която включва Alphabet, Apple, Amazon и Facebook, за тримесечието достигат 220.28 милиарда долара.
За всяка от тези компании, с изключение на Apple, тримесечните приходи за периода от юли до септември са рекордни, а ръстовете в процентно отношение са двуцифрени.
Общата печалба на четирите компании за третото тримесечие възлиза на малко над 38 милиарда долара.
Резултатите на "голямата четворка" са по-добри от предходното тримесечие, което беше и първото в условията на пандемията. Тогава общите им приходи достигнаха 200 милиарда долара, а печалбите - 29 милиарда долара.
Общата пазарната капитализация на четирите компании вече достига 5.3 трилиона долара, или около една пета от общата оценка на всички компании в широкия борсов индекс S&P 500.
Apple
Общите приходи на Apple за третото тримесечие на годината възлизат на 64.7 милиарда долара в сравнение с малко над 64 милиарда за същия период на 2019 година. Резултатите бяха по-силни от очакванията на анализаторите, които прогнозираха спад до 63.7 милиарда долара.
Нетната печалба на базираната в Купертино, Калифорния компания достига 12.67 милиарда долара, като се понижава спрямо отчетените година по-рано 13.68 милиарда долара.
Рекордните продажби на лаптопи компенсират спада на постъпленията от продажбите на мобилни устройства. Apple отчита спад от 28.8% в приходите от Китай, като основната причина за това е забавянето на новите модели iPhone 12 и iPhone 12 Pro.
Общите постъпления на Apple от продажбите на iPhone падат от 28.08 на 26.44 милиарда долара, докато тези от лаптопите Mac се повишава от 6.99 на 9.03 милиарда долара. Продажбите на таблетите iPad също бележат ръст - 4.66 на 6.8 милиарда долара.
Акциите на технологичния гигант поевтиняха с над 5% в следборсовата търговия до ниво от 110.47 долара за брой, но въпреки това от началото на годината поскъпването им е с близо 60 на сто.
Alphabet
Нетната печалба на Alphabet, която притежава търсачката Google и видеоплатформата Youtube, бележи ръст от 59% на годишна база и достига 11.25 милиарда долара през третото тримесечие.
Приходите се увеличават с 15% до малко над 38 милиарда долара.
Рекламните постъпления се увеличават в периода от юли до август след две поредни тримесечия на спад, който бе предизвикан от пандемията от COVID-19 и свиването на бюджетите на много от рекламодателите.
През третото тримесечие приходите от реклама се увеличават с близо 10% на годишна база до ниво от 37.1 милиарда долара.
Акциите на Alphabet поскъпнаха със 7% в следборсовата търговия късно снощи до ниво от 1 658 долара за брой.
Amazon
Отчетът на Amazon за третото тримесечие на годината показа трикратен ръст на нетната печалба до 6.3 милиарда долара. Приходите растат с 37.3% до 96.1 милиарда долара, което е най-високата тримесечна стойност, която компанията някога е регистрирала.
Постъпленията на компанията за първите девет месеца на тази година вече нахвърлят общия й годишен приход за 2019, отбелязва Marketwatch.
По време на пандемията онлайн пазаруването преживя истински бум в световен мащаб, което е основната причина за силните резултати на компанията, ръководена от Джеф Безос. А сезонът на коледните и новогодишните празници тепърва предстои, което означава, че Amazon най-вероятно ще успее да подобри значително миналогодишния си рекорд.
Книжата на компанията поевтиняха с 2% късно снощи в часовете след края на официалната борсова сесия, но от началото на годината ръстът в цената им достига 74%.
Социалната платформа, ръководена от Марк Закърбърг, също отчита силни финансови резултати за третото тримесечие на тази година. Приходите се увеличават с 22% спрямо съответния период на 2019 година и достигат рекордните 21.47 милиарда долара.
Нетната печалба нараства с 28.7% до 7.85 милиарда долара.
Активните месечни потребители на социалната мрежа, които са един от най-важните показатели за рекламодателите, нарастват с 12% до 2.74 милиарда, като в САЩ и Канада броят им остава на нивата от предходната година.
Финансовите резултати на Facebook показват, че компанията до голяма степен е успяла да преодолее негавните ефекти от бойкота, който много от водещите рекламодатели наложиха на социалната мрежа в опит да я накарат да засили контрола върху агресивното съдържание.
Акциите на Facebook отстъпиха с 2.7% в следборсовата търговия снощи, но от началото на годината поскъпват с 37 на сто.