Доминацията на Google в сферата на онлайн търсенето може да бъде поставена под заплаха на фона на появилата се информация, че Apple работи по собствена търсачка.

Според Financial Times Apple се готви да атакува Google в период, в който компанията е следена отблизо от антимонополните органи, които също заплашват да ограничат влиянието на лидера в индустрията.

От изданието отбелязват, че Apple тихомълком е задълбочила усилията по собствената си търсачка в iOS 14, но търсачката по подразбиране в нейните устройства продължава да бъде Google - нещо, за което от Google плащат на Аpple между 8 и 12 млрд. долара годишно, според публикация на The New York Times.

Това е само един от факторите, взети предвид от антимонополните органи, които са притеснени от факта, че подобни сделки създават “непрекъснати и самоукрепващи се монополи на множество пазари ”.

Има все повече признаци, че Apple е готова да нанесе изпреварващ удар преди регулаторните органи да забият зъбите си в Google, според FT.

Преди повече от две години компанията нае Джон Джанандреа, който преди това отговаряше за търсенето в Google и от тогава открито наема инженери в сферата на онлайн търсенето, опитвайки се да изгради екип, който може създаде по-усъвършенствана търсачка, казва пред FT бивш ръководител в Google.

Вече ще можем да търсим песни в Google с тананиканеНа всички ни се е случвало някоя песен да се забие в съзнанието ни, но да не можем да си спомним достатъчно текст от нея, така че да я потърсим. Google вече има решение – да търсим чрез тананикане

Има признаци, че търсачката може би вече работи.

Apple е една от малкото компании, които разполагат с ресурсите да се конкурират с Google. С пазарна капитализация от над 2 трлн. долара и около 200 млрд. долара кеш, компанията може да си позволи не само да откаже парите, които Google й предлага, но и да инвестира в сървърната инфраструктура, необходима за създаването на конкурентна търсачка.

Едно от предимствата на Apple е, че може да се опита да създаде търсачка, която не съхранява лични данни за потребителите и не ги следи в мрежата, пише Forbes.

Това би било лесно за Apple, защото, за разлика от Google, тя не разчита на рекламни приходи, които пък зависят от персонализираните данни, с които се таргетират потребителите.

Големият въпрос е дали Apple ще предостави търсачката за всички или ще ограничи използването й само до потребителите на устройства или браузъри на Apple, което би било поредната причина за закупуването на iPhone, iPad и компютри на компанията.