Търговската кампания Black Friday 2020, организирана на платформата eMAG на 20 ноември, показа как потребителското поведение се е променило тази година и че хората се обръщат към онлайн търговията за най-различни покупки, не само от категорията електроника и IT.

За периода на кампанията на eMAG.bg бяха регистрирани 2.43 милиона посещения - с 9% повече от миналата година, и поръчки на обща стойност 47.6 милиона лева - със 17% повече от 2019 г.

Кампанията Black Friday е ориентир за развитието на електронната търговия и тазгодишното й издание потвърди тенденциите, възприети от клиентите: броят на хората, които пазаруват онлайн, се е увеличил значително и техните интереси вече не са само към категорията електроника и ИТ; потребителите приемат мобилните устройства като лесен канал за поръчки онлайн и средната стойност на количката при пазаруване се е увеличила с 9% – до 267 лева.

В този контекст, последният Black Friday завърши с над 339 812 артикула, поръчани онлайн, както от eMAG, така и от 1 744 Marketplace партньори на платформата, от категории, вариращи от дом и декорация до красота, лайфстайл, джаджи, играчки, малки домакински уреди и – за пръв път сред Black Friday офертите, предлагани от eMAG – кафе.

„Black Friday тази година показа поредната стъпка в разрастването на електронната търговия, като лесен, бърз и достъпен начин за закупуване на голямо разнообразие от продукти онлайн.

В петък, 20 ноември, видяхме, че впечатляващ брой хора са възприели онлайн търговията като начин за пазаруване. Очакваме тази тенденция да продължи и до Коледа, тъй като клиентите ще изберат да купуват и подаръците за празниците онлайн”, каза Андрей Попеску, директор на eMAG България.

Още от първото си издание eMAG Black Friday привлича хора, които правят първите си стъпки в онлайн пазаруването и откриват предимствата на електронната търговия; тази
година 20 758 (или 15% от общия брой) са новите клиенти, направили поръчки в рамките на кампанията.

Средно хората са поръчвали по два продукта – един по-скъп и друг от категории, като дом и декорация, съдове за готвене и домакински уреди, кафе или коледни подаръци.

Обзор на най-големия Black Friday на eMAG

От началото на събитието в 7:13 ч. и през целия период на кампанията над 72.65% от 2.43 милиона посещения на платформата са направени през мобилни устройства, показвайки, че потребителите се ориентират към лесни начини за пазаруване, където и да се намират и по всяко време.

  • Най-разнообразната поръчка включва 34 различни продукта;
  • За един ден са поръчани 3 585 литра гориво;
  • 185 поръчки на пакети за преживявания, здраве и красота;
  • Клиенти от много български градове и населени места увеличават броя на поръчките си – в Ямбол, София, Пловдив, Търговище и Кюстендил се регистрира над 24% увеличение на броя на поръчаните продукти.
  • Най-поръчваните продукти:

  • 17 272 бр. пакета бебешки пелени от различни марки и размери;
  • 5 251 бр. тиган Tefal Extra, 24 см, на Black Friday цена 9.99 лв.;
  • 2 644 бр. интерактивна играчка за бебета Mappy Toys на Black Friday цена 27.99 лв.;
  • 1 272 бр. капсули Ariel All in One PODS Mountain Spring, 104 изпирания, на Black Friday цена 35.99 лв.;
  • 1 251 бр. Solid State Drive (SSD) Kingston A400, 240GB, 2.5", SATA III, на Black Friday цена 45.99 лв.;
  • 1 035 бр. комплект филтри Brita Maxtra+, 6 бр., на Black Friday цена 46.99 лв.;
  • 987 бр. смартфон Alcatel 1C (2019), dual SIM, 8 GB, 3G, volcano black, на Black Friday цена 59.99 лв.;
  • 986 бр. безжичен рутер TP-Link Archer C6, AC1200, Gigabit, Dual-Band, на Black Friday цена 42.99 лв.;
  • 920 бр. електрическа четка за зъби Oral-B Smart 4 4000N Cross Action, 3D почистване, 3 програми, 2 глави, bluetooth на Black Friday цена 69.99 лв.
  • Най-популярните категории:

  • Телевизори и аудио системи – 17 780 бр. поръчки
  • Смартфони и смарт часовници – 22 972 бр. поръчки
  • Джаджи и други аксесоари – 24 309 бр. поръчки
  • Малки електроуреди – 29 396 бр. поръчки
  • Продукти за дома – 62 329 бр. поръчки
  • Хладилници, перални и сушилни – 15 548 бр. поръчки
  • ИТ продукти – 34 704 бр. поръчки
  • Красота и лична грижа – 35 700 бр. поръчки
  • Мода и спорт – 17 471 бр. поръчки
  • Продукти с най-бързо изчерпаните количества, определени за кампанията:

  • Лаптоп HP 15-db1033nq, 15.6", RAM 8GB, SSD 512GB – 77 бр. на Black Friday цена 599.99 лв. за 35 секунди;
  • Телевизор LG 55UN70003LA, 55" (139 см), Smart, 4K Ultra HD, LED – 200 бр. на Black Friday цена 529.99 лв. за 48 секунди;
  • Телевизор LED Star-Light, 32" (80 см), HD – 600 бр. на Black Friday цена 129.99 лв. за 2.32 минути;
  • Пералня Heinner HWM-6010VA++, 6 кг, 1000 об./мин., клас A++ – 300 бр.на Black Friday цена 259 лв. за 5.33 минути.