Рекордните 9 млрд. долара похарчиха американците онлайн на Черния петък
Жителите на САЩ, на фона на пандемията от коронавирус, похарчиха рекордните 9 млрд. долара за онлайн пазаруване в Черния петък.
Това е денят на големите разпродажби, следващ Деня на благодарността, честван в четвъртия четвъртък на ноември, съобщава AP.
Агенцията се позовава на данни от Adobe Analytics, която анализира информация от 80 от 100-те най-големи търговски вериги в САЩ.
Миналата година тази цифра беше 7.4 млрд. долара, през 2018 г. – 6.2 млрд. долара.
Според изследователите нарастването на интереса към онлайн пазаруването се дължи на факта, че в много щати поради пандемията има ограничения за работата на редовните търговски обекти, съобщава ТАСС.
На най-голямо търсене през последния Черен петък се радваха мобилни устройства и различни домакински уреди.
В сравнение с предходните години, интересът на купувачите към бижута и обувки е значително намалял.
Според изчисленията на Adobe Analytics през предстоящия 30 ноември, или Кибер понеделника, американците ще похарчат за покупки в онлайн магазини от 10.8 млрд. до 12.7 млрд. долара.
Ако прогнозата се сбъдне, това също ще се превърне в нов рекорд. На Кибер понеделника в САЩ онлайн търговците често предлагат големи отстъпки, посочва БГНЕС.
В САЩ обичаят да се провежда разпродажба в петък след Деня на благодарността датира от XIX век. Същият термин - „черен петък“, е измислен за първи път от американците, които били крайно недоволни от огромните задръствания, наблюдавани тогава.
По-късно името губи своя негативен оттенък, започва да се използва изключително във връзка с най-големите продажби през годината и вече в този смисъл се разпространява както в САЩ, така и по света.