Ето защо инвеститорите в Tesla трябва да са притеснени
Tesla губи пазарните си позиции в Европа, като Model 3 в момента заема едва четвъртата позиция сред най-продаваните електрически автомобили на континента, пише CNBC.
Европейският пазар в момента е най-големият в света, след сериозното му нарастване през 2020 г., както и спада, отчетен на китайския пазар.
Процентът на новите регистрирани електрически автомобили на Стария континент е два пъти по-голям от Китай и 5 пъти над този в САЩ.
От Saxo Bank наскоро информираха клиентите си, че в последните месеци Tesla е изпреварена по размер на продажбите от Renault, Volkswagen и Hyundai, което трябва да е предупреждение към инвеститорите в компанията.
„Tesla ще е успешна и ще се превърне в една от най-големите компании в сектора в бъдеще, но към момента конкуренцията се справя доста добре и пазарната оценка на компанията на Илон Мъск от 805 млрд. долара е поставена под въпрос“, пишат от инвестиционната банка.
Акциите на Tesla добавиха 21% през първите две седмици на 2021 г., както и над 700% за цялата 2020 г.
Данните за ноември за регистрацията на електрически и хибридни автомобили са се увеличили със 198%, на фона на спад от 14 на сто за общите покупки на коли на континента.
Пазарният дял на електрическите автомобили към момента е около 5.4% в Европа, но ако се добавят и хибридните, той се повишава до 10 на сто.
От Saxo посочват още, че продажбите на Tesla през декември бележат подобрение, на фона на спад през октомври и ноември.
През ноември Renault Zoe е начело сред най-предпочитаните електрически автомобили, следван от VW ID.3 и Hyundai Kona.
„Това обаче, което трябва да притеснява повече инвеститорите, е, че Model S и X дори не са сред топ 20 на най-продаваните модели в Европа“, пише Питър Гарнри, главен стратег в Saxo Bank.
От Wedbush Securities обаче явно не се притесняват от по-слабите продажби на компанията, след като повишиха оценката си за акциите на Tesla до 950 долара спрямо 715 долара до момента. Оптимистичният сценарий предвижда поскъпване до 1250 долара за брой.
Анализаторите на компанията смятат, че 40% от продажбите на Tesla през 2022 г. ще дойдат от Китай, което би се отразило положително на книжата им.