Колко е важна дигиталната поверителност в приложенията за разговори и чат?
Viber - едно от водещите приложения за комуникация в света, представя резултатите от своята доброволна глобална анкета.
В нея от приблизително 340 000 души споделят мнението си за важността на дигиталната поверителност.
77% от потребителите на приложения по целия свят вярват, че дигиталната поверителността е от голямо значение. В България 81% от потребителите на Viber, участвали в анкетата, споделят, че са загрижени много за сигурността на техните данни и комуникация онлайн - резултат, който е с 1.3% по-висок от средния за региона.
Функционалностите за лична комуникация и криптирането от край до край по подразбиране са най-важни за потребителите, включително и за българите. 67% от тях казват, че техният основен приоритет е разговорите им да останат лични.
На второ място за тях е важно да се гарантира, че потребителските им данни не се споделят или събират от компанията извън необходимото за работата на приложението – 17%.
От регионите, участващи в проучването - което включва Европа, Близкия изток и Северна Африка и Азиатско-тихоокеанския регион, потребителите в западноевропейските държави са най-загрижени за дигиталната си сигурност - 85% от анкетираните заявяват, че за тях това е много важно – това прави почти 10% повече от тези в глобален мащаб.
Освен това 79% от анкетираните в световен мащаб заявяват, че биха сменили приложението си за съобщения поради опасения относно поверителността.
„Това проучване показва на нас и на останалия свят, че неприкосновеността на личния живот никога не трябва да отстъпва на функционалностите във време на нарастваща загриженост за използване на личната комуникация с цел печалба“, казва Джамел Агауа, главен изпълнителен директор на Rakuten Viber.
„Тъй като поверителността на данните е на първо място за нашите потребители, това е и една от основните ни мисии и ще продължим да предоставяме на хората по целия свят сигурна платформа за комуникация, която да бъде домакин на техните разговори".
Тъй като кризата с COVID-19 продължава да ускорява дигитализацията в много аспекти от живота - от образованието до работата и до здравеопазването, хората се обръщат към приложения и различни дигитални формати, за да останат свързани с членове на семейството си, приятели и колеги. Проучването на Rakuten Viber подчертава, че чрез трансформацията, поверителността на данните все още е на първо място за потребителите.
Какво прави Viber предпочитаното и сигурно приложение?
Подобно на глобалната статистика, близо 100 000 души, или 72% от всички участници в региона на Централна и Източна Европа, придават голямо значение на криптирането от край до край, в сравнение с едва 18% от запитаните в подобна анкета, проведена преди година.