Как загуба от 6.8 млрд. долара може да е добра за компания?
Uber отчита загуба от 6.8 млрд. долара през 2020 г., но това, всъщност, е добра новина за компанията, пише CNN Business.
Загубата е по-ниска от отчетените 8.5 млрд. долара през 2019 г. По време на последните 12 месеца компанията продаде част от скъпите си начинания, намали броя на служителите си и се фокусира върху това да излезе на печалба в бъдеще, както беше обещано от изпълнителния директор Дара Косровшахи преди време.
В последните три месеца на 2020 г. Uber отчете загуба от 968 млн. долара, в това число и 236 млн. долара, раздадени като бонуси в акции на компанията, което обаче е по-ниско от 1.1 млрд. долара за същия период на 2019 г.
Финансовият директор на компанията Нелсън Чай обяви в прессъобщение, че компанията „е добре позиционирана, за да може да постигне целта си за излизане на печалба през 2021 г.“
По-рано от компанията обявиха, че планират да излязат на печалба до края на 2020 г., или по-рано от предходно планираното – през 2021 г. Това обаче не се случи, най-вече поради ефектите на пандемията от COVID-19.
Именно това е основната причина за спад на приходите й – до 3.2 млрд. долара за четвъртото тримесечие, или с 16% по-ниско от последните три месеца на 2019 г.
Uber обаче продължава да залага повече на бизнеса си по доставки на храна, където постъпленията скачат с 224%, до 1.4 млрд. долара през четвъртото тримесечие на 2020 г. За сравнение, приходите от превоз на пътници намаляват до 1.5 млрд. долара, което е с 52% по-ниско от преди година.
През юли 2020 г. Uber обяви, че ще закупи компанията за доставки на храна Postmates в сделка за 2.65 млрд. долара, като сумата ще е платима изцяло в акции на компанията. Преди седмица от компанията направиха нова сделка – тази по придобиването на стартъп компанията за доставки на алкохолни напитки Drizly.
Придобивките идват на фона на продажбата на продажбата на подразделението за автономни автомобили, както и това за летящи таксита.
Вчера акциите на Uber добавиха близо 6% към стойността си - до 63.18 долара за брой. От началото на 2021 г. по позицията се отчита ръст от над 23%.