Японски близначки станаха мултимилионерки, след като листнаха на борсата компанията си за мобилни игри, насочена към жените.

През миналата седмица общият дял на Анна и Мицуки Накаджима в Coly - компанията, която основават, се оценяваше на около 15.2 млрд. йени (141.5 млн. долара).

Компанията прави базирани на японската анимация игри насочени към жените, а близо три четвърти от нейните 200 служители са жени.

Конкретният жанр, в който компанията създава продукти, се нарича "отоме", което на японски означава девойка.

Свалянето на игрите на Coly, сред които са заглавия като Stand My Heroes и Promise of Wizard, е безплатно, но играчите плащат за разкриването на допълнителни сюжети.

Според Coly японският пазар на игри, особено за жени, е нараснал от 70 на 80 млрд. йени в периода 2019 – 2020 г.

Почитателите на отоме изглежда са фанатично посветени на определени заглавия в дълги периоди от време, казва пред BBC Серкан Тото, анализатор в японската консултантска компания Kantan Games.

Най-младият професионален играч на Fortnite е на 8 годиниНай-големият момент по време на осмия рожден ден на повече деца е духането на свещичките на тортата. Джоузеф Дийн пък получи 33 000 долара бонус, за да подпише професионален договор

Историята на сестрите Накаджима е „много необичайна“, защото индустрията на игрите в Япония е „момчешки клуб“, тъй като по-малко от 5% от софтуерните компании в страната се оглавяват от жени, казва Тото.

"Сестрите Накаджима успяха да свършат изключителна работа по разрастването на своята компания толкова бързо в толкова конкурента среда."

"Компанията никога не е приемала рискови капитали, което със сигурност е много по-лесният път, който мъжете избират в Япония," добавя той.

Популярността на японската анимация, която е по-известна като аниме, расте от години, особено в САЩ, Китай и Южна Корея.

В свой доклад щатската консултантска компания Grand View Research оценява пазара на аниме на 20.5 млрд. долара и прогнозира той да нараства с по около 9% на година до 2025 г.

От Netflix обявиха, че над 100 милиона домакинства в световен мащаб са гледали поне по едно аниме заглавие в платформата на компания в периода октомври 2019 г. – септември 2020 г., което е увеличение от над 50%.

Оттогава стрийминг сайтът подписа редица сделки със създатели на аниме за генериране на съдържание.

Sony се превръща в ключов играч на пазара на аниме, а годишните печалби на компания бяха подкрепени сериозно от хитовия й аниме филм Demon Slayer.

Той се превърна в най-бързо генериращия приходи филм в киноисторията на Япония, като заработи 10 млрд. йени (93 млн. долара) само за 10 дни.