Какво асоциирате с жълтото?

Може би веднага се сещате за слънцето, ярките есенни листа или нещо по-абстрактно, като чувството на радост или оптимизъм.

Ако продължите да мислите за това, непременно ще ви дойдат на ум няколко анимационни героя, просто защото толкова много от тях са жълти.

Например Пикачу, Спондж Боб, семейство Симпсън, миньоните и много други.

Bright Side отговор на въпроса защо аниматорите толкова много харесват жълтия цвят.

Контраст

Тъй като е един от основните цветове (заедно със синьото и червеното), жълтото е много различно. Всъщност, тези три цвята са примери за контрастни нюанси. Въпреки това, основните цветове, използвани на екрана, са червен, зелен и син.

В тази цветова схема жълтото и синьото се намират на противоположните страни на спектъра, правейки се взаимно открояващи се. И тъй като синьото е преобладаващ цвят в много среди, има смисъл да използвате жълто за забележими, ярки символи.

Психология

Традиционно жълтото се свързва с щастие и радост. Това е доказано от изследване, което установява, че мнозинството от участниците в него (72%) споменават жълтото като положително, а само 0.5% от анкетираните смятат, че е отрицателно. Тази характеристика на жълтото го прави отличен избор за весели и непринудени герои.

Не можете да го пропуснете

Както вече споменахме, основните цветове са много различни. Но все пак, дори сред тях, жълтото се смята за най-забележимо, тъй като е най-видимият цвят при слаба светлина и вторият по видимост през деня. Дори се различава от хора с някои форми на цветна слепота.

Подходящо е за деца

Жълтият цвят често се използва в рекламите за деца, тъй като те също свързват този цвят с положителни емоции, поради което можете да го видите в логата на Lego, Hot Wheels, Crayola и др. Това не е случайно: в маркетинга жълтото обикновено се използва за изразяване на „забавни“ продукти.

В проучване на деца е даден избор между жълти и кафяви пастели, след като са слушали щастлива или тъжна история. По-голямата част от групата, слушала щастлива история, избира жълтия пастел, а повечето деца от втората група предпочитат кафявия, доказвайки, че цветовата връзка с настроението е важна.

Историята на семейство ДисниВ наши дни компанията Walt Disney Company е световен доминант в медийната и развлекателна индустрия

Привлича вниманието

Жълтото привлича вниманието, заради което се използва в светофари, пътни знаци и други.

Освен това е един от цветовете, които природата използва, за да изпрати сигнал „стойте далеч“: жълто може да се види върху жилещи насекоми (пчели, оси), отровни змии (коралови змии, гърмящи змии) и други опасни животни.