Нов най-скъп щатски стартъп
Само за година оценката на Stripe успя да се утрои и днес компанията се оценява на 95 млрд. долара, пише Bloomberg.
Това се случва след поредното набиране на капитал от страна на компанията, успяла да привлече 600 млн. долара от инвеститори.
Настоящата оценка е по-висока от тази на компанията на Илон Мъск за космически проучвания SpaceX, както и на приложението за доставки Instacart, с което Stripe вече е най-скъпият щатски стартъп.
Компанията за платежни услуги е основана през 2010 г. от двама братя. Днес Патрик Колисън е на 32 г., а Джон е на 30 години. Тяхното състояние също отчете сериозен ръст, като то вече се оценява на 11.4 млрд. долара.
Robinhood ще се листва на NasdaqRobinhood е избрала търговската платформа Nasdaq за своето IPO
Или иначе казано, всеки от тях вече притежава с 4.3 млрд. долара повече спрямо седмица по-рано, пише Bloomberg.
Софтуерът на компанията, който се съревновава със Square и Paypal Holdings, се използва от бизнесите, за да приемат плащания. Клиенти на Stripe днес са Amazon, Salesforce, Lyft и др.
Stripe възнамерява да разшири дейността си в Европа, като това ще се случва от централата на компанията на Стария континент, която е базирана в Дъблин. Освен това компанията има и офис в Сан Франциско.
„Stripe наистина нямаше нужда от последното финансиране", казва главният финансов директор на компанията Дивя Сурядевара. Това обаче отразява оптимистичните очаквания на инвеститорите, както и е вид застраховка за евентуални по-тежки времена“, пък е на мнение Майк Мориц от Sequoia Capital, който е и член на Борда на директорите на компанията.
Stripe се облагодетелства в последните месеци най-вече от сериозното нарастване на онлайн търговията, като това е видно най-вече при един от нейните клиенти – Instacart.
Мориц уточни, че Stripe все още не мисли за първично публично предлагане (IPO), а ще съсредоточи усилията си върху търсенето на компании, които да придобие.
„Следващите 10 години ще са дори по-вълнуващи“, описва бъдещето Сурядевара.