Ringier с най-голямата си инвестиция-мажоритарен дял в Sportal Media Group
След изключително успешното сътрудничество, продължаващо вече две и половина години в общото румънско дружество Ringier Sportal S.R.L., сега Ringier AG обединява сили с българската Sportal Media Group на корпоративно ниво.
Международно опериращата швейцарска медийна група Ringier AG постигна договорка за придобиването на мажоритарните дялове в компаниите Sportal Media Group и Digital Ventures.
Сделката по закупуването на дяловете се очаква да приключи през второто тримесечие на 2021 г. Транзакцията подлежи на одобрение от компетентните местни регулаторни органи. Двете страни са постигнали съгласие да не разкриват цената на придобиване на дяловете, както и оценката на придобиваните дружества.
Чрез тази инвестиция, която е и най-голямата за Ringier през последните няколко години, компанията продължава да преследва амбициозната си стратегия да трансформира издателския си бизнес в една международна, технологична и диверсифицирана медийна група.
Sportal Media Group е водещата българска дигитална медийна компания с изключително силно присъствие в спорта. Тя е една от водещите интернет медийни групи в страната, оперираща дигитални издания в категории, като спорт, новини, бизнес, лайфстайл, електронна търговия и услуги, както и над 45 различни канала в социалните мрежи. Най-значимите дигитални брандове на Sportal Media Group са Sportal.bg, Profit.bg и Novini.bg.
Основана през 2006 г., Sportal.bg се утвърди като най-успешната дигитална спортна медийна платформа, предоставяща навременни и достоверни новини, коментари, анализи, статистика и интервюта на широка спортна тематика. С над 85,000,000 разглеждани страници месечно, съдържанието на Sportal достига 55% от населението на страната, което разполага с достъп до интернет свързаност. Sportal.bg e и първият дигитален медиен бранд, който предлага на потребителите си собствена телевизионна уеб услуга.
Digital Ventures е технологична компания специализирана в разработването на софтуерни решения за управление на спортно съдържание, които се радват на изключителна популярност на международната спортна медийна и рекламна сцена. Компанията е собственик на Sportal365, контент мениджмънт система предназначена специално за спортни новини, снимки, видео, резултати на живо и статистически данни от спортни събития в реално време.
Платформата агрегира и синхронизира големи масиви от данни от различни доставчици на спортно съдържание, както и по безпрецедентен и органичен начин интегрира съдържание свързано със спортни залози. Уникалните функционалности на Sportal365 са разработени и съобразени изцяло с нуждите на спортните журналисти и рекламодателите в света на спорта.
„Инвестицията в Sportal Media Group е още една важна крачка за Ringier като дигитална медийна компания със силно журналистическо ДНК, както и важен знак за бъдещето на нашата дивизия „Глобални медии“ споделя Ладина Хаймгартнер, ръководител „Глобални медии“ в Ringier AG. “Убедена съм, че международният опит в медийната индустрия на Ringier и познанията на Sportal в областта на дигиталните платформи са идеалната комбинация, която ще ни даде възможност да наложим нови стандарти на иновация в спортните медии.“
„Заедно с Ringier ние ще имаме възможността да развием дигиталните си брандове до едно ново по-високо ниво във всеки един аспект. Ще ги направим още по-атрактивни за лоялната ни аудитория. Същевременно, това партньорство ще ни позволи да разгърнем опита си в областта на спортните медии на глобално ниво, както и да продължим с налагането на високотехнологичната ни платформа за управление на съдържание като един изключително важен компонент за постигането на успешен бизнес в спортния медиен сегмент. Днес правим огромна крачка напред и това е само началото на едно уникално бизнес начинание в изключително конкурентната спортна медийна индустрия.“ казва Стилян Шишков изпълнителен директор на Sportal Media Group и Digital Ventures.
“Придобиването на мажоритарния дял на Sportal Media Group ни осигурява потенциал да скалираме уникален опит в спортните медии и да разширим експертизата си в рамките на дигиталното медийно портфолио на Ringier. Удовлетворен съм, че продължаваме нашата колаборация със Sportal Media Group на Стилян Шишков, който е един изключителен професионалист и пионер в разработването на успешни бизнес модели в дигиталните спортни медии. Нито един действащ портал не притежава иновативността на Sportal по отношение на технологични платформи и концепции за доставяне на спортно съдържание“, споделя Робин Линг, който поема ролята на Председател на Надзорния съвет на Sportal Media Group.
За Sportal Media Group, България
Sportal Media Group оперира най-успешния спортен портал в България Sportal.bg, стартиран през Март 2006г. В медията работят над 60 журналисти, генерирайки над 300 новини дневно. Сайтът достига 85,000,000 разгледани страници месечно и е първата дигитална българска медия, която стартира и своя собствена дигитална телевизионна услуга. Освен Sportal.bg, групата управлява и Novini.bg, най-посещаваният новинарски сайт в България, водещите портали Woman.bg и Profit.bg, както и някои изключително популярни канали в социалните мрежи. Sportal Media Group е водеща по отношение на разработването и менажирането на платформи за управление на съдържание, както и услуги ориентирани към спорта в комбинация с отличен журналистически екип.
За Ringier AG, Швейцария
Ringier AG е иновативна, дигитализирана и диверсифицирана швейцарска медийна компания, оперираща в Европа, Азия и Африка. Портфолиото включва около 125 дъщерни дружества в печатни и дигитални медии, радио, разпространение на билети, развлекателна индустрия, електронна търговия, както и водещи дигитални платформи свързани с обяви за работа, автомобили и имоти. Като инвеститор в дялови участия, Ringier подкрепя иновативни стартиращи компании. Ringier, която е семейна компания създадена през 1833г. като печатница и издателство, постоянно инвестира в своята дигитализация и планове за експанзия. През 2019г. служителите на компанията, които наброяват 7,100 души и оперират в над 19 държави са генерирали приходи в размер на 984.8 милиона швейцарски франка. Към днешна дата над 72% от оперативната печалба на компанията вече се генерира от дигитална дейност, където Ringier заема водещо място сред европейските медийни компании. Oсновни ценности на Ringier са: независимост, свобода на словото и пионерски дух.