Ако перете със студена вода, това може да помогне за спасяването на планетата, а в дългосрочен план вероятно ще ви спести и пари.

Това е посланието от новата кампания Tide, която има за цел да премахне въглерода от прането. Целта е до 2030 г. потребителите в Северна Америка да перат три пъти на всеки четири пранета със студена вода вместо с топла. Това би елиминирало консумацията на електроенергия, необходима за загряването на студената вода.

Ако тази цел бъде постигната, това ще окаже същия ефект върху парниковите газове, както и ако около 1 млн. коли бъдат премахнати от пътищата за година, казват от Tide пред CNN Business.

"Тук няма компромис. Ще пестите по около 150 долара годишно от енергийни разходи, а дрехите ви ще издържат по-дълго време. Междувременно пък ще помагате за спасяването на планетата," казва Шайлеш Джеджурикар, главен изпълнителен директор на подразделението на Procter & Gamble за продукти за дома.

"Това e красива печеливша ситуация за всички, ако го направим както трябва."

10 невинни хигиенни навика, които съсипват здравето ниЕто 10 навика, които може да ви изглеждат напълно невинни, но всъщност са изключително нехигиенични от научна гледна точка и това е доказано чрез изследвания

Освен целта да накарат хората да перат със студена вода, от Tide са си поставили за цел да намалят емисиите на парникови газове в заводите си наполовина до 2030 г. Марката вече успя да намали емисиите с три четвърти през последното десетилетие, след като започна да използва 100% енергия от възобновяеми източници.

Tide също така планира да намали въглеродния си отпечатък, като започне да използва 100% рециклируеми опаковки за всички свои продукти до 2030 г. и като си партнира със стартъп компанията от Силициевата долина Opus12 за улавянето на въглерода от нейните заводи.

Според Tide студената вода е също толкова ефективна

Първо обаче от Tide трябва да убедят хората, че студената вода може да изпира мръсни дрехи също толкова добре, колкото и топлата. Това сега може да се окаже още по-голямо предизвикателство, защото по време на пандемията здравни експерти съветваха постоянно ръцете да се мият с гореща вода с цел убиване на микробите.

Tide планира да се аргументира, като покаже, че прахът може да се справи по-добре от други марки, които използват топла вода. Компанията ще си партнира с Hanes, за да демонстрира, че това важи дори при прането на бельо, тениски и чорапи.

От Tide твърдят, че преминаването от половин пране през 2020 г. към три от четири пранета със студена вода до 2030 г. ще премахне 4.25 млн. метрични тона емисии парникови газове.

P&G, която е един от най-големите рекламодатели в света на потребителските стоки, планира да похарчи десетки милиони долари за кампанията за пране със студена вода.