Глобалният недостиг на микрочипове, който наруши производството на автомобилните компании и намали стоковите запаси на производителите на потребителска електроника, сега пречи на някои производители на домакински електроуреди да задоволяват търсенето, според президента на Whirlpool Corp в Китай.

Базираната в САЩ компания, която е един от най-големите производители на бяла техника в света, изостава с износа за Европа и САЩ от Китай с до 25% в някои месеци, заяви пред Ройтерс Джейсън Ай.

“Това е перфектната буря,” казва Ай.

“От една страна, трябва да задоволим местното търсене на домакински уреди, а от друга сме изправени пред бум на експортните поръчки. Що се отнася до чиповете, за тези от нас, които сме в Китай, това беше неизбежно.”

Компанията има затруднения с набавянето на достатъчно микроконотролери, или обикновени процесори, които задвижват повече от половината й продукти, в това число микровълнови печки, хладилници и перални.

Пожар в завод ще задълбочи кризата с недостига на чиповеЯпонската компания Renesаs разкри, че пожарът е избухнал миналия петък в един от най-модерните й заводи

Недостигът на чипове, който започна да се усеща сериозно през декември, беше причинен отчасти от факта, че автопроизводителите не бяха изчислили правилно търсенето, а по време на пандемията продажбите на смартфони и лаптопи скочи.

Това принуди автопроизводители, като General Motors, да ограничат производството и увеличи разходите на производители на смартфони, като Xiaomi Corp.

И тъй като всяка компания, която използва чипове в продуктите си, купуваше панически, за да подсили стоковите си запаси, недостигът изненада не само Whirlpool, но и други производители на домашни електроуреди.

Hangzhou Robam Appliances Co Ltd - китайски производител на бяла техника с над 26 000 служители, трябваше да отложи пускането на нов абсорбатор с четири месеца, тъй като не можа да си набави достатъчно микроконтролери.

“Повечето от нашите продукти са оптимизирани за употреба в умни домове, така че, разбира се, че имаме нужда от много чипове,” казва Дан Йе, маркетингов директор в Robam.

Той добави, че за компанията му е било по-лесно да си набави чипове от Китай, отколкото от чужбина, което я е накарало да преоцени бъдещите си доставки.