Полово неутралните дрехи - следващият голям хит в модата
Когато влизат в универсален магазин или разглеждат уебсайта на любимата си марка дрехи, клиентите обикновено първо избират секция по пол - мъжки, дамски, момичешки или момчешки.
Някои почитатели на модата обаче не се идентифицира с тази двоичност при половете, по-конкретно представителите на „поколението Z“, и създават търсене за по-приобщаващи и полово неутрални модни предложения. Това кара магазините, които искат да привличат техните пари, да обръщат внимание, пише CNN Business .
Например в лятната рекламна кампания на компанията за тийнейджърски дрехи PacSun има "необвързани с пола" стилове - категория, която марката представи през септември 2020 г.
Те включват новата безполова и природосъобразна линия на PacSun на име Colour Theory, която предлага най-различни памучни дрехи, като спортни панталони и суитшърти с качулки. Магазинът за полово неутрални дрехи на уебсайта на марката вече предлага колекция тениски, спортни и тесни панталони в различни цветове.
Поради нарасналото потребителско търсене през 2018 г. Abercrombie & Fitch пусна първата си полово приобщаваща колекция дрехи, която носи името Everybody Collection и е предназначена за деца на възраст 5-14 години. Тя включва асортимент от детски дрехи, в това число с камуфлажни цветове, якета бомбър и суитшърти, вдъхновени от скейтърската култура.
През май компанията пусна нова колекция в сътрудничество с The Trevor Project - организация за предотвратяване на самоубийствата сред младите хора от ЛГБТ общността. Полово приобщаващата колекция за деца и възрастни включва тениски, къси панталони, суитшърти, якета, шапки, сандали и парфюми.
Дрехите от колекциите, които марките пускат, не са ограничени до определени цветове и модели отделно за момичета, момчета, мъже и жени. Вместо това те са "безполови" в смисъл, че модата е преливаща се и не е мъжка или женска, а стиловете подхождат на всякакви видове тела.
Защо търговците на дребно с включват в тази тенденция?
Магазините имат добра причина да пускат подобни колекции.
В проучване от декември 2020 г. на консултантската компания Wunderman Thompson сред 1 000 потребители в САЩ на възраст 16-24 г. 70% от участниците изразяват съгласие или силно съгласие с това, че полът вече не определя човека така, както е било преди.
"Модата отразява културата и политическите виждания на едно поколението, което често се предвожда от по-млади хора," казва пред CNN Business Шон Грейн Картър, преподавател по моден бизнес мениджмънт в Модния технологичен институт в Ню Йорк.
"Ако традиционните търговци на дребно, като Nordstrom и Saks, искат да оцелеят, те трябва да отразяват ценностната система на това поколение, за да се сдобият с лоялността на представителите му," казва Картър.
Една марка помага на универсалните магазини да направят точно това. Дрехите на The Phluid Project - полово неутрална модна марка, се продават в над 5 000 магазина посредством партньорства с търговци на дребно, като Nordstrom, Target, Sephora, а отскоро и в аутлетите на луксозния магазин Saks Fifth Avenue.
"Живеем в двоично общество. Така че това, което ни харесва относно по-младото поколение потребители, е, че те се предизвикват тази нагласа във всичко, в това число и в модата," казва Роб Смит, главен изпълнителен директор и основател на Phluid Project.
На 4 юни Saks Off Fifth пусна първата си екзклузивна линия за полово неутрални дрехи и аксесоари, като 100% от приходите ще бъдат дарени на The Phluid Foundation. Колекцията включва дизайни в цветовете на дъгата върху тениски, шапки, кецове и чанти на цени от под 50 долара.
Според Сара Грифин, старши вицепрезидент по маркетинга в Saks Off Fifth, колекцията с Phluid Project "е първата стъпка" към предлагането на продукти на по-младота поколение, което не се интересува толкова от традиционния подход по пол при дрехите.
"Ние се вслушваме в нашите клиенти и ще продължим да се адаптираме," казва тя, добавяйки, че партньорството на компанията с Phluid ще продължи с нови артикули през есента.