В Япония все повече бизнесмени използват грим заради онлайн срещите
Пандемията от коронавирус тласна много компании в Япония до ръба на финансовата разруха, но Такуми Тедзука, който притежава салон за козметични и фризьорски услуги за мъже в Токио, отчита увеличение на клиентите си.
Японските бизнесмени в 40-те, 50-те и 60-те си години, които почти не са се интересували от козметика преди пандемията, сега все повече посещават салона на Тедзука Ikemen-Works с надеждата да изглеждат по-добре по време на онлайн срещите, в които участват.
От японската компания за козметика и продукти за лична хигиена Shiseido казват пред CNBC, че една от линиите ѝ грим за мъже отчита двуцифрен ръст в продажбите по време на пандемията. От компанията обясниха ръста с това, че мъжете, които постоянно виждат лицето си по време на онлайн срещи искат да подобрят начина, по който изглежда.
“Преди, повечето наши клиенти бяха тийнейджъри или младежи в 20-те си години, но благодарение на дистанционната работа сега имаме повече клиенти бизнесмени,” казва Тедзука. За разлика от много от по-младите мъже, които искат драстична промяна, по-възрастните бизнесмени искат да демонстрират малко по-добра версия на себе си, като използват грим, казва той.
“Мъже в 40-те, 50-те и 60-те си години идват в нашия салон, защото смятат, че трябва да носят грим,” казва Тедзука. По негови думи това се дължи на факта, че на мъжете, които работят от вкъщи, им се налага по-често да виждат лицето си и по тази причина са станали по-загрижени за начина по-който изглеждат.
Индустрията на козметичните продукти за мъже се разраства в Япония. По данни на компанията Fuji Keizai Group, пазарът на козметика за мъже нараства от около 600 млрд. йени (5.5 млрд. долара) до 623 млрд. йени (5.7 млрд. долара) в периода 2018 – 2019 г.
Според Тедзука по-възрастните бизнесмени харчат повече пари и посещават салона по-често от тези, които са в 20-те и 30-те си години.
Shiseido, която е една от най-старите козметични компании в света, пусна безплатни онлайн филтри за козметика през миналия месец, които позволяват на мъжете да виждат как биха изглеждали, ако носят определен продукт.
След като Shiseido пусна козметични филтри за жени през миналата година, профилите ѝ в социалните медии бяха залети с коментари от страна бизнесмени, които искаха компанията да пусне филтри и за мъже.
Uno, козметичната марка на Shiseido за мъже, сега разширява таргет групата за козметика за мъже в 20-те им години до мъже в 40-те.
За да направи козметичните продукти по-достъпни за мъже японският @Cosme Tokyo пък отдели цяла секция за продукти за мъже в новооткрития си магазин в Хараджуку, Токио през миналата година.