Facebook стартира новинарската платформа Bulletin
Facebook представи новинарската си платформа Bulletin, която ще публикува безплатни и платени журналистически материали.
Целта на социалната мрежа е новият продукт да се превърне в основен конкурент на Substack, която се утвърди като една от водещите трибуни за независима журналистика.
Изпълнителният директор на Facebook Марк Закърбърг представи новата платформа и част от авторите, които в момента работят по създаването на нейното съдържание.
Facebook иска да навлезе по-сериозно в популярния тренд на независимите информационни бюлетини. Все повече журналисти напускат мейдийните компании и започват да създават собствено съдържание
Substack е една от най-популярните платформи за разпространение на този тип журналистика. Тя помага на авторите да продават своето съдържание под формата на т. нар. "нюзлетъри" - платени информационни бюлетини, разпространявани по имейл.
Технологичните гиганти също се опитват да "отхапят" парче от този пазар. Twitter, например, наскоро придоби новинарската платформа Revue.
От Facebook обявиха, че няма да взимат комисонна от авторите в Bulletin при първоначалната им регистрация. Те ще могат да избират цената на абонамента за собственото си съдържание.
Взаимоотношенията на социалната мрежа с медиите през последните години бяха динамични. Посленият конфликт се разрази между компанията на Марк Закърбърг и правителството на Австралия по темата за рекламните приходи от новинарско съдържание.
Facebook обяви, че има намерение да инвестира над 1 милиарда долара в медийната индустрия през следващите три години. Журналистическите материали и подкастите на авторите в Bulletin ще бъдат достъпни и през новинарската секция на Facebook.
Компанията обаче пуска платформата като отделно приложение, извън рамките на социалната мрежа, за да даде възможност на авторите да бъдат по-независими, се посочва още в официалното изявление.
В началото Bulletin ще работи основно с американски автори и към момента няма да приема нови. Сайтът обаче ще е достъпен от целия свят и ще започне да привлича и други журналисти след приключването на първоначалните бета тестове.