Американската компания The Walt Disney Co. отчете най-силните си финансови резултати от началото на пандемията от COVID-19, съобщава Marketwatch.

Нетната печалба на DIsney за третото фискално тримесечие достигна 918 милиона долара, или 50 цента на акция. За същия период на миналата година беше отчетена загуба от 2.61 долара на акция.

Приходите пък нарастват до малко над 17 милиарда долара, в сравнение с 11.78 млрд. долара преди година.

Добрите резултати зарадваха акционерите, а книжата на компанията поскъпнаха с над 5% след края на официалната борсова сесия в четвъртък.

Основната заслуга за силните резултати се дължи на усилията на Walt Disney да засили стрийминг услугите си. Абонатите на платформата Disney+ вече са над 116 милиона.

Приходите от стрийминг сегмента, в който влизат и тези от чуждестранните абонати, достигат 4.26 милиарда долара.

От компанията се надяваха, че киносалоните и увеселителните паркове също ще възстановят нормалния си режим на работа след постепенното разхлабване на мерките в САЩ, но разпространението на делта варианта на COVID-19 забави този процес.

Въпреки това глобалните постъпления на Disney от парковете и продажбите на продукти през последното тримесечие достигат 4.34 милиарда долара, в сравнение с едва 1.07 милиарда долара година по-рано.

Колкото до филмите, те постепенно се адаптираха към "новото нормално" и много от очакваните премиери бяха пренасочени от киносалоните към стрийминг платформите.

Все още най-голям дял в приходите на американската компания заемат телевизиите, сред които са водещите канали ESPN и ABC. Приходите от този сегмент са в размер на близо 7 милиарда долара, в сравнение с малко над 6 млрд. долара година по-рано.

Въпреки вчерашното поскъпване, акциите на The Walt Disney Co. все още отчитат спад от малко над 1% от началото на годината. Пазарната капитализация на компанията е в размер на 323.6 милиарда долара.