Много компании бяха засегнати от глобалните проблеми във веригите за доставка, но ние не бяхме, защото работихме в тясно сътрудничество с други компании, които продават на нашата платформа. Беше тежък период и за някои продавачи все още е.

Но ние сме подготвени за този вид проблеми и успяхме да се справим. Работим постоянно, за да сме готови за всеки възможен сценарий, който може да се появи. Това коментира в своето участие във форума Digital Trends Александру Сандор, който е проджект мениджър на eMAG за България.

Той каза още, че компанията планира разширяване на международното си присъствие и придобивания на нови бизнеси, като в същото време ще продължи да инвестира активно на пазарите, на които вече оперира, в това число и в България.

"За нас е много важно да намерим хора с добри идеи, които нямат необходимото финансиране и търсят подкрепа и възможност за развитие на потенциала си в логистичната сфера, изкуствения интелект, технологиите и т. н.

Гордея се, че най-бързоразвиващата се компания, която наскоро придобихме, е EuCeMananc. Тя беше базирана само в един град, но вече е номер две на национално равнище в доставката на храни в Румъния", разказа Сандор.

Той каза още, че eMag не разчита само на изкупуването на други компании, но и на разработките на собствените си идеи.

"Работим върху бизнес модел, който може да бъде разработен на международно равнище, но едва когато имаме правилната "рецепта". Например, един от тях е свързан с доставката на пресни хранителни продукти с високо качество директно до клиентите в техния дом. Така те могат да разполагат със свободното си време, вместо да ходят да пазаруват", заяви Сандор.

Той коментира и отварянето на втория шоурум на eMAG в София.

"Това е синергия за клиентите ни. Освен да пазаруват онлайн, за тях е важно да имат и досег с продуктите, да се запознаят с тях, да получат пълна информация и дори професионален съвет. Възнамеряваме да разширим още бизнеса с нашите шоуруми и ще наемем 40 нови служители", каза Александру Сандор.

По повод инвестициите на компанията в логистичната ѝ мрежа, той коментира, че eMAG търси по-добри начини за подсигуряване на веригите си на доставка.

"Искаме да имаме логистичен център във всяка държава, в която оперираме. Най-големият, с който разполагаме, е 130 000 квадратни метра и е съсредоточен върху автоматизацията и опазването на околната среда", заяви той.

Александру Сандор разказа и за кампанията на eMag, в която потребителите могат да предават стари електроуреди, като в замяна на тях получават ваучери за покупка на нови. По думите му тя се приема много добре от потребителите.

"Ефектът беше дори по-голям, отколкото очаквахме и мога да кажа, че много се гордеем с тази инициатива. Сега имаме два шоурума, но планираме и трети в Пловдив. Така че когато отново организираме такава кампания, потребителите в България ще имат още по-добър достъп, за да могат да се включат в нея", заяви той.

Той каза, че всички стари електроуреди, които са били предадени в шоуримите, са били утилизирани и рециклирани.

"Смятам, че през следващите 10 години електронната търговия ще продължава да расте и е много важно да се намират нови начини за обслужване на клиентите. Нашата цел е да поддържаме високи стандарти, добра сигурност, бързи доставки и смятам, че нещата със сигурност ще се развиват в положителен аспект", коментира проджект мениджърът на eMAG за България.