Лина Върбанова, Пощенска банка: Личният контакт ще запази своето значение
Без значение доколко се дигитализира дадена услуга, ще има хора, които предпочитат физическия контакт в банков клон с експерт.
Много са причините за това, но най-вече - доверието се изгражда в рамките на личния контакт.
Това каза Лина Върбанова, началник отдел CRM в Пощенска банка, по време на второто издание на Digital Trends, провело се вчера. Събитието беше излъчвано на живо във фейсбук страниците на Profit.bg и Novini.bg.
Според нея банките могат да улеснят клиентите си, комбинирайки този контакт с дигиталните услуги. Банките винаги се стремят да правят този процес по-лесен и по-бърз, каза още Върбанова.
Експертът посочи, че в последната година и половина дигитално вече могат да се правят всякакви кандидатствания за продукти и заявявания на услуги, включително и видео консултации за жилищен кредит, което не съществуваше като услуга на пазара до преди 2 години.
Относно мобилните приложения, които придобиват все по-голяма популярност у нас, Върбанова обясни, че за „Пощенска банка най-важното е предоставянето на най-удобното приложение, което хората ще могат интуитивно да използват лесно, при това да покрива основните им нужди“.
Оттам насетне следва надграждането с допълнителни услуги и възможности да се свързват със сметки от други банки или да правят онлайн трансакции и покупки, каза още тя.
Тенденцията, която наблюдаваме в трансакционния бизнес, е абсолютно аналогична - близо 50% използват мобилното и интернет банкирането на Пощенска банка, а над 80% от трансакциите се извършват дигитално. Съвсем различна обаче е тенденцията с продажбите на важните за една банка продукти, като кредитите, както и последващата консултация. При тях този процент е около 20-25 на сто.
Това може да се обясни, например, с една ипотека. Първата консултация може да се направи онлайн, но желанието след това да се завърши този процес в банковия клон.
Напълно различна е тенденцията извън София, дори в останалите големи градове се предпочита физическият контакт. Що се отнася до възрастовата сегментация – категорично младите клиенти предпочитат дигиталното обслужване чрез мобилното банкиране и трансакционни продукти, Peer to peer разплащания и др., но от гледна точка на консултации те се обсъщат отново към физически човек.
Същата е тенденцията и при депозитните продукти, каза още Върбанова.
„Има сериозен интерес към най-новата ни услуга – Smart POS, като тя е в помощ на търговците, които не искат да имат физически ПОС Терминал“.
Тя поясни, че това е приложение, което се инсталира на мобилния телефон, с което той става ПОС терминал.