Meta, която доскоро се казваше Facebook, планира отварянето на верига от физически магазини, в които ще се предлагат устройства за виртуална реалност.

Те ще са необходими за пълноценното преживяване на потребителите в дигиталния свят, известен като "метавселената" ("the metaverse").

Засега няма обявени дати или срокове, в които магазините ще бъдат отворени, съобщава The New York Times.

Джаджите, които ще се продават в тях, ще позволят на потребителите да провеждат видеоконференции и да се включат във виртуалната реалност на платформата. До този момент Facebook не притежава физически търговски локации, припомня изданието.

Компанията промени своето име преди седмица, заявявайки, че ще се фокусира върху изграждането на метавселената, където хората ще могат да изграждат социални контакти, да работят и да се забавляват.

Според The New York Times плановете за физическите магазини не са окончателни и могат да бъдат изоставени в даден момент, но дават сигнал за това, че компанията има нужда от платформа за реални демонстрации на това, което иска да предложи в своя виртуален свят.

Тя вече продава няколко продукта, които са насочени в този сегмент и би могла да даде възможност на потребителите да ги тестват на живо. Сред тях са устройствата за виртуална реалност Oculus Quest, което ще бъде ребрандирано като Meta Quest, както и технологията за видео чат Facebook Portal, която вече ще се казва Meta Portal.

Те вече могат да бъдат открити в други физически локации в САЩ, като магазините на Best Buy.

Марк Закърбърг чете и програмира заедно с дъщерите си „Марк започна да учи Август да програмира, след като навърши три години


Според предвалителните слухове първият физически магазин на компанията ще бъде открит в Бърлингейм, Калифорния, където се намира и офисът на нейното дъщерно дружество Reality Labs.

Facebook не е първата технологична платформа, която се обръща към физическите локации като допълнителен източник на приходи и клиенти. Apple и Google вече разполагат с такива магазини.

Microsoft, от друга страна, реши да се откаже от физическите локации и да съсредоточи своите усилия върху развитието на онлайн магазина си.