В последните години електронната търговия е неизменна част от глобалната търговия на дребно, като ползвателите на дигитални услуги продължават да се увеличават. През 2020 г. над 2 милиарда души са закупили стоки или услуги онлайн, а продажбите на дребно по електронен път са надхвърлили 4,2 трилиона щатски долара в световен мащаб, сочат данните на Statista.

Пандемията от коронавирус оказа значително влияние и върху онлайн поведението на потребителите в глобален аспект. След като милиони хора останаха вкъщи в началото на 2020 г., за да ограничат разпространението на вируса, онлайн каналите се превърнаха в най-популярната алтернатива на претъпканите магазини. Пак по данни на statista през юни 2020 г. глобалният трафик на електронна търговия на дребно възлиза на рекордните 22 милиарда месечни посещения.

Така е-търговията предизвика революция в начина, по който пазаруват съвременните потребители. Те могат да избират от различни онлайн платформи, за да разглеждат, сравняват и купуват необходимите им артикули или услуги. Онлайн магазинът няма работно време, винаги е на линия, като хората пазаруват с подходящо за тях темпо - удобство, особено важно за много ангажираните хора.

Предимствата за онлайн търговците също са налице. Бързо достигане до нови клиенти глобално, денонощно, отвсякъде. Без нужда от физическа витрина, търговците могат да стартират онлайн магазин с минимални оперативни разходи. Множество на брой поръчки се обработват бързо, а това спомага за лесното разрастване на бизнеса. С помощта на автоматизация търговецът може да предостави високо персонализирани онлайн изживявания за своята клиентска база. Докато някои уебсайтове са специално насочени към B2B (бизнес-към-бизнес) клиенти, други са B2С (бизнес-към-клиент) ориентирани.

B2C продажбите обикновено включват спонтанни или бързи покупки, незабавно плащане и бърза доставка.

Нарастващите изисквания на клиентите по отношение на бързината и удобството на доставка на заявената стока са в основата на изпълнението на цялостната куриерска услуга и въвеждането на нови бизнес модели в индустрията. Сигурните, бързи и на изгодни цени доставки отварят нови пътища за бизнеса на стартиращи и малки компании в електронната търговия и играят ключова роля за конкурентното им присъствие на пазара.

Следвайки мисията си да осигурява нови възможности и перспективи за развитие на клиентите си, лидерът в куриерските услуги на българския пазар Спиди въведе още през 2020 г. услугата Speedy CEE Economy за доставки в Централна и Източна Европа. Използването на качествена и сигурна доставка е от ключово значение за развитие на всеки бизнес – независимо малък или голям. Speedy CEE Economy е разработена с мисъл и за собствениците на малки бизнеси и онлайн търговци, които искат да разширят бизнеса си извън страната ни.

Удобна и сигурна, услугата обхваща 8 източноевропейски страни с близо 100-милионно население – Румъния, Гърция, Унгария, Хърватия, Словения, Словакия, Чехия и Полша. Срокът за доставка е в рамките на 2 до 5 работни дни, което е важно предимство в динамичната бизнес среда.

Speedy CEE Economy се предлага на много изгодни ценови нива, в унисон с последователната политика на Спиди за прозрачни и изгодни за клиентите цени. Малка пратка от България до Румъния струва 6,95 (с ДДС), до Гърция - 8,69 лв., като според това откъде се взима или докъде се доставя пратката има възможност и за допълнителни отстъпки.

Специално за онлайн магазините е предвидена допълнителна опция “Наложен платеж”, който остава един от предпочитаните начини за плащане в региона. Тъй като за доброто клиентско изживяване на купувачите е важно и времето за доставка, от Спиди предлагат и най-добрите транзитни времена за сухопътна доставка.

Като компанията с пазарен дял от над 20% и с най-развитата IT инфраструктура у нас, Спиди доставя пратки до всяка точка на света благодарение на партньорството с DPD – най-голямата мрежа за сухопътни доставки в Европа. Чрез услуги като Speedy CEE Economy компанията демонстрира ангажимента си към бизнеса, и особено към онлайн търговците, да предоставя достъпни и качествени услуги, които помагат на всеки бизнес да расте устойчиво и в унисон с постоянно променящите се очаквания на клиентите.