Alibaba и JD продадоха стоки за $139 млрд. за Деня на самотните сърца
Китайските гиганти в онлайн търговията Alibaba и JD.com поставиха нови рекорди по продажби по време на най-голямото шопинг събитие в света, известно като Денят на самотните сърца.
Рекордните продажби в размер на над 139 млрд. долара за двете компании бяха регистрирани, въпреки опасенията относно възможностите на китайските потребители и ефекта от мерките на Пекин спрямо технологичните компании.
Денят на самотните сърца преди беше само 24-часово събитие, докато в днешно време продължава доста повече и приключва в полунощ на 11 ноември. JD започна с промоционалните оферти в края на октомври, а Alibaba в началото на ноември. Този удължен период също помогна на двете компании да увеличат продажбите си.
От Alibaba обявиха, че брутната стойност на продадените стоки по време на 11-днвения период възлиза на 540.3 млрд. юана (84.54 млрд. долара), или с над 8% повече, в сравнение с предходната година.
Стойността на трансакциите в платформите на JD пък възлиза на 349.1 млрд. юана (54.6 млрд. долара) по време на промоционалния период, което е с 28% над генерираните продажби през миналата година.
Публикуваните от двете компании данни не представляват директните им приходи и не включват върнатите артикули. Това са стойностите на трансакциите, преминали през техните платформи.
Те обаче са индикатор за апетита на потребителите да пазаруват в платформите на двата гиганта в онлайн търговията.
Въпреки големите продажби, Денят на самотните сърца тази година премина малко по-приглушено. Китайските технологични компании все още са подложени на строг контрол от страна на регулаторните органи, а президентът Си Дзинпин настоява за установяването на общо просперитет за всички в страната
JD и Alibaba изтъкнаха своята социална и екологична отговорност по време на събитието в тон с приоритетите на Пекин.
Какво са купували най-много потребителите?
От JD обявиха, че отчитат скок в продажбите на луксозни стоки и на продукти за домашни любимци.
Продуктите на Apple са се радвали на голяма популярност. От JD обявиха, че продажбите на iPhone са надхвърлили 100 млн. юана (15.6 млн. долара) за 2 секунди след началото на окончателните продажби на 10 ноември.
Alibaba и JD отбелязват ръст на продажбите в по-малките китайски градове, които са от ключово значение за компаниите за електронна търговия, които се опитват да увеличат клиентската си база, пише CNBC.
Потребителите от тези пазари са били 77% всички пазарували по време на промоционалната кампания, според JD.