Изглежда, че в общността на инвеститорите се обсъждат основно акциите на големите производители на електромобили, като Tesla, Rivian и Lucid.

Една от компаниите за електромобили, които досега минаваха "под радара", бе Fisker Inc, която обаче наскоро представи нов модел.

Fisker, която е основана и ръководена от легендарния автомобилен дизайнер Хенрик Фискер, представи производствената версия на своя електрически SUV модел Ocean.

Автомобилът със задвижване на четирите колела има пробег от над 560 км, като разполага с два електромотора с мощност от 540 конски сили.

Това са забележителни показатели, но на пазара има и други автомобили, които имат подобни характеристики в този ценови диапазон (около 65 000 долара за по-луксозната версия на Ocean). Привлекателното в случая е базовата версия на Ocean, която носи името Ocean Sport и ще използва батерия с по-малък обсег (около 400 км), както и един електромотор и предно задвижване, чиято цена ще започва от 37 499 долара.

На тази цена дори и Tesla не може да се конкурира при по-луксозните автомобили.

От Fisker използват за производството на своя SUV модел Magna, която произвежда автомобили и големи части за индустрията за клиенти, като BMW, GM и дори Ferrari.

Един от компонентите, които повишават цените на електромобилите, са батериите. Fisker използва CATL, най-големият производител на батерии в света, като батериите за Ocean се произвеждат по поръчка.

От Fisker също така искат това да е най-устойчивата кола на планетата и оттам идва и името "Ocean."

“Идеята при този автомобил е да го направим най-устойчивият в света, затова имаме слънчев покрив, който може да ви осигури до 2 400 км. пробег годишно, както и интериор от изцяло рециклирани материали,” казва пред Yahoo Хенрик Фискер. Дори стелките са направени от рециклирани пластмасови бутилки и рибарски мрежи от океана, а елементите от въглеродни влакна по колата и колелата също са рециклирани.

Компанията вече има 20 000 резервации за автомобила, който едва ли ще се появи по улиците преди третото тримесечие на 2022 г.

Фискер разбира, че производствените модели и прототипите са различни неща. Основателят на Tesla Илон Мъск припомня това почти всяка седмица.

Предизвикателството пред стартъп компании, които произвеждат електромобили, е как да увеличат производството и да произвеждат по няколко стотици хиляди автомобила годишно и този процес да не им отнеме 10 години, казва Фискер. Тук на преден план излизат партньорът на Fisker Magna, с нейните способности да произвежда хиляди автомобили годишно, както и набраните от компанията средства през годината.