Компанията за дигитални разплащания Square, основана от бившия изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси, променя името си и вече ще се казва Block, съобщава CNBC.

Една от причините за преименуването са плановете на компанията да разшири своята дейност и в други сегменти, включително и в сферата на блокчейн технологиите.

Официално новото име на компанията ще влезе в сила от 10 декември, но на борсата в Ню Йорк акциите ѝ ще продължат да се търгуват с код SQ.

Джак Дорси основа Square през 2009 година, като основният фокус на компанията е съсредоточен върху дигиталните разплащания. Технологията ѝ предлага възможност за приемане на картови плащания през смартфон. В следващите години базираната в Сан Франциско компания добави и други продукти, като платформа за директно кредитиране (т. нар. peer-to-peer banking), отпускане на заеми на малки компании и търговия с криптовалути и акции на борсата.

Компанията придоби и приложението за пазаруване от типа "купи сега, плати по-късно" Afterpay, както и музикалната стрийминг платформа Tidal на Jay-Z.

Като част от ребрандирането на Square, приложението Square Crypto, което е отделна част от компанията, вече ще се казва Spiral.

Джак Дорси обяви, че напуска поста на изпълнителен директор на Twitter по-рано тази седмица. Той съвместяваше ръководната длъжност и в двете компании (Twitter и Square) от 2015 година.

Джак Дорси вече не е изпълнителен директор на TwitterДжак Дорси напуска поста на изпълнителен директор в Twitter, съобщава Ройтерс


Очаква се сега, след като Twitter вече отпада от личните му ангажименти, Дорси да се фокусира в по-голяма степен върху криптовалутите.

Новината за смяната на името на Square идва около месец, след като Facebook обяви, че се преименува на Meta. Решението бе свързано с плановете на Марк Закърбърг за създаване на виртуална "метавселена", върху която ще е базиран бъдещият бизнес модел на компанията.

Преди шест години компанията майка на Google промени името си на Alphabet, припомня CNBC.

Square беше един от големите печеливши през 2020 година, тъй като на фона на пандемията от COVID-19 много потребители и търговци преминаха към дигитални разплащания. От началото на тази година обаче акциите ѝ бележат спад от малко над 10%.