Производителят на популярната водка Stolichnaya обяви мащабно ребрандиране като символ на "яростната позиция" на нейния основател срещу режима на Путин и руската инвазия в Украйна.

Водката, която от години се предлага на пазара като традиционна руска алкохолна напитка, вече ще се казва просто Stoli, се казва в изявление на компанията, цитирано от CNN.

Основател на Stoli Group е роденият в Русия милиардер Юрий Шефлер, който е изгонен от страната си през 2000 г. именно заради това, че се противопоставя на Путин.

Водката, произвеждана от компанията, от години градеше имиджа си като руска, но от 2000 г. насам производствените ѝ мощности са базирани в Латвия.

Stoli Group е звено на базираната в Люксембург SPI Group.

Компанията цитира желанието на своите служители да предприемат действия и да представят латвийските корени на водката.

По-рано тази седмица Stoli Group обяви, че ще използва само словашки доставчици, за да гарантира, че нито една от съставките ѝ не е с произход от Русия.

Netflix спира работа в Русия, TikTok без ново съдържание от странатаКитайското видеоприложение TikTok съобщи, че спира живите предавания и качването на видеа на платформата си в Русия, докато проучва последиците от нов медиен закон, който беше подписан в петък от президента Владимир Путин

Междувременно, в някои американски щати властите призоваха търговците на алкохол да премахнат от рафтовете си продуктите, произведени в Русия или с руски запазени марки. Водката се оказа един от най-потърпевшите.

Някои собственици на барове дори изхвърлиха водката на Stoli в знак на протест, въпреки че тя реално няма нищо общо с Русия или с режима на Путин.

Тези бойкоти обаче едва ли ще имат голямо икономическо въздействие, смятат експертите. Произведената в Русия водка заема много малък дял от продажбите в САЩ, които възлизат на около 7 милиарда долара годишно.

Под 1% от водката, която пият американците, се произвежда в Русия. Повече от половината от цялата водка, консумирана в страната, всъщност се произвежда в САЩ.