Как да бъдете добър мениджър?
Добрият мениджър дава положителен пример и знае как да използва силните си страни, за да насърчи екипа си да успее.
Успешните мениджъри работят заедно със своите служители, обучават членове на екипа и създават приобщаваща работна среда.
За да бъдете добър мениджър, е важно да поставяте цели, да показвате очаквания и да давате обратна връзка.
Всеки с опит или пълномощия може да управлява екип, но вашите управленски отговорности включват повече от просто делегиране на задачи и даване на оценки. За да бъдете добър мениджър, трябва да се съсредоточите върху растежа на членовете на вашия екип, както и на вашата компания.
Ето няколко съвета за това как да бъдете добър мениджър:
Работете с екипа си, а не над него
Може да сте свикнали да имате пълен контрол върху натовареността си, но сега ще трябва да се научите да делегирате някои отговорности. Ако не преодолеете пристрастяването да правите всичко, няма да имате капацитета да правите по-важните неща. Делегирането не означава напускане на екипа или липса на отговорност.
Като мениджър възлагайте различни отговорности на членовете на вашия екип - дори тези на начално ниво. Освен това трябва да включите екипа си в процесите на вземане на решения.
Работата с вашите служители изгражда по-добри взаимоотношения, като ви помага да научите за силните и слабите страни на всеки член на екипа. Вашите служители също ще ви се доверяват повече, ако смятат, че работите с тях, а не над тях.
Създайте положителна и приобщаваща работна среда
Примерът, който давате на вашия екип, може значително да повлияе на успеха на организацията. Важно е да създадете положителна, забавна работна среда, която кара членовете на екипа да се чувстват включени и уважавани.
Щастливият служител е по-продуктивен служител. Можете да създадете разнообразна и приобщаваща работна култура, като илюстрирате доброто поведение на ежедневна база, както и да прилагате от време на време дейности за сближаване на екипа.
Добре е да признавате успехите на екипа си (дори и малките). Великите лидери признават своите служители и изразяват своята благодарност, когато е възможно. Служителите искат да се чувстват оценени и работата им да бъде забелязана. Когато им признаете добре свършената работа, това ги мотивира да продължат да работят усилено.
Поставяйте цели, очаквания и давайте обратна връзка
Една от най-важните части от това да бъдеш ефективен мениджър е успешното създаване на цели и съобщаване на очакванията на членовете на екипа. Мениджърите трябва да се съсредоточат върху създаването на специфични, измерими, постижими, реалистични, ограничени във времето цели за своя екип.
След като си поставят цели, добрите мениджъри са честни с членовете на екипа относно техните очаквания. Важно е да комуникирате редовно с членовете на екипа, за да сте сигурни, че са щастливи и се чувстват добре в ролите си. Комуникацията обаче не е едностранна; трябва да слушате толкова, колкото и да говорите.
Обучете членовете на вашия екип
За да създадете ценен, отдаден екип, ще трябва да се застъпвате за тях. Подобно на добрите треньори, шефовете трябва да поддържат служителите мотивирани и страстни относно работата, която вършат. Това ще помогне на екипа ви да избегне прегаряне и да се наслади на най-добрата си работа.
Ефективните мениджъри обучават, като задават въпроси, предизвикват членовете на екипа си да мислят задълбочено и да генерират решения. На свой ред членовете на екипа придобиват увереност и растат, и в крайна сметка самите стават добри шефове.
Практикувайте самосъзнание и развивайте лидерските си умения
Ефективните лидери знаят, че управлението на другите не означава, че знаят всичко. Мениджърите винаги трябва да се учат и да растат заедно с екипа си. Има няколко лидерски умения, върху които можете да надградите, като управление на времето и делегиране.
Като водач, вие трябва да практикувате самосъзнание. Внимавайте за поведението си и посланието, което изпращате на служителите си. Освен това е добре да не знаете всичко. Покажете на екипа си, че сте нормално човешко същество, което понякога може да бърка и да се смее на глупава шега. Да бъдеш мениджър не означава да станеш далечна фигура. Вашата работа е да ангажирате и да напътствате.