Какво може да ни защити от инфлацията, според Уорън Бъфет
Инфлацията се отразява негативно на щатската икономика, като всичко - от горивата до хранителните продукти, поскъпва.
Хората няма какво да направят, за да избегнат инфлацията, когато стигнат до касата в магазина, но главният изпълнителен директор на Berkshire Hathaway и легендарен инвеститор Уорън Бъфет казва, че те могат да предприемат определени ходове, за да се защитят от нейните ефекти.
По време на тазгодишното събрание на акционерите на Berkshire Hathaway Бъфет повтори своя отдавнашен съвет, че една от най-силните защити срещу инфлацията е човек да подобрява професионалните си умения и да се стреми бъде сред лидерите в своята сфера.
“Най-доброто, което можете да направите, е да бъдете изключително добри в нещо,” заяви 91-годишният Бъфет. Посочвайки като пример професии, като лекари и адвокати, Бъфет заяви, че ”хората ще ви дават част от това, което произвеждат, в замяна на това, което предлагате.”
Бъфет също така допълни, че уменията, за разлика от валутата, са защитени от инфлацията. Ако владеете умение, което се търси, то ще продължи да се търси без значение каква е стойността на долара.
“Способностите, с които разполагате, не могат да ви бъдат отнети. Те не могат да изчезнат с повишаването на инфлацията,” заяви той. “Най-добрата инвестиция безспорно е всяко нещо, което ви развива и не се облага с данъци.”
Този съвет е сходен със съвета, който Бъфет предложи по време на събранието на акционерите на Berkshire през 2009 г. в края на Голямата рецесия, когато 78-годишният тогава милиардер заяви, че “най-доброто нещо е човек да инвестира в себе си.”
Тогава Бъфет също така каза, че следващото най-добро нещо е човек да инвестира “в чудесна компания”, която произвежда продукти, които се търсят независимо от представянето на долара.
Той използва за пример Cola-Cola, заявявайки, че след десетилетия хората все още ще искат любимата му газирана напитка, без инфлацията да играе роля в тяхното решение.
“Няма значение какво се случва на ценово ниво,” казва Бъфет, защото хората ще продължат да плаща за продуктите, които харесват.