10 любопитни факта за TikTok
TikTok е известен със съдържанието си, качено от певци, актьори и танцьори. Приложението вдъхновява хората да записват себе си как пеят и танцуват, за да споделят с приятели и света.
Но откъде изведнъж се появи това приложение и защо стана толкова популярно?
Ето 10 интересни факта за TikTok.
TikTok беше най-тегленото приложение в световен мащаб през 2020 и 2021 г.
То е теглено почти 115 милиона пъти само през март 2020 г. Това го направи най-много, което приложението е постигало досега за един месец. Интересът беше провокиран и от пандемията от COVID-19 , тъй като много хора прекарваха време на закрито със своите смартфони. TikTok има 656 милиона изтегляния през 2021 г., като Instagram е на второ място с 545 милиона изтегляния.
TikTok се нарича Douyin в Китай.
Оригиналното приложение на TikTok беше пуснато през 2016 г. и създадено от Bytedance в Китай. Те нарекоха приложението Douyin и след това го пуснаха на западния пазар през 2017 г. като TikTok. Douyin е точно същото приложение като TikTok, но в Китай привлича малко по-възрастни демографски групи, като потребителите варират от деца до хора на средна възраст.
Около 41% от потребителите на TikTok са на възраст между 16 и 24 години.
TikTok е проектиран с мисъл за по-млада демографска група. Приложението позволява на потребителите да изразяват себе си чрез синхронизиране на устните, актьорска игра, танци и пеене. През 2019 г. проучване показа, че 41% от потребителите са на възраст между 16-24 години и не е изненада, като се има предвид смисълът на приложението. То привлича по-млада аудитория поради естеството на създаване на съдържание; това е форма на себеизразяване.
Първоначално TikTok се нарича Musical.ly.
Musical.ly стартира през 2014 г. с потребители, качващи кратки видеоклипове, на които синхронизират устните си и са комедийни. Това обаче се промени на TikTok, когато на 9 ноември 2017 г. китайската компания Bytedance, основателят на TikTok, закупи Musical.ly за 1 милиард долара. TikTok се надяваше да превземе пазара и да привлече по-млади потребители.
Сливането се случи на 2 август 2018 г., обединявайки потребителите на TikTok и акаунтите в Musical.ly, за да образуват една общност. TikTok е глобално достъпно приложение, с изключение на Китай, където остава отделна версия, наречена Douyin.
През 2019 г. TikTok въведе реклами, насърчаващи потребителите да си почиват от приложението.
В опит да подкани потребителите, TikTok създаде реклами, за да напомни на потребителите да си направят почивка от приложението. Кампанията работи заедно със знаменитостите на TikTok, за да насърчи потребителите да пият вода или да се хранят, тъй като някога буквално се загубват в приложението.
TikTok е забранен в Индия.
Към 2020 г. TikTok е изтеглен общо над 611 милиона пъти в Индия , което е около 30% от общите изтегляния в световен мащаб. Това е повече от общия брой изтегляния в САЩ, с 200 милиона изтегляния към 2021 г. Въпреки това, на 29 юни 2020 г. Министерството на електрониката и информационните технологии блокира използването на приложението в Индия.
TikTok има функция за управление на времето.
Преди кампанията „Вие контролирате“ да бъде качена в TikTok, имаше по-ранен опит за намаляване на времето на екрана. Тази кампания беше въведена през април 2019 г. и насърчи потребителите да си правят паузи от непрекъснатото гледане на екрана. Функцията за управление на времето на екрана насърчава „цифровото благополучие“, като позволява на потребителите да поставят времеви ограничения за ежедневната си употреба.
Това беше отговор на изследване на ефектите на приложението върху психичното благополучие и развитието на мозъка на потребителите. Някои проучвания показват, че гледането на кратки видеоклипове в цикъл може да намали продължителността на вниманието, особено на развиващия се мозък .
Средното общо време, прекарано в TikTok на ден, е 52 минути.
Статистиката на Businessofapps разкрива, че през 2019 г. средното общо време, прекарано от потребител в TikTok, е 52 минути на ден. Потребителите отварят приложението средно осем пъти на ден и прекарват около 6-7 минути в него. Това е почти един час време, прекарано или в качване и създаване на видео съдържание, или в превъртане през изобилието от съдържание, което вече е в приложението. В сравнение с други приложения за социални медии, това е нормална средна стойност, тъй като потребителите на Instagram прекарват около 53 минути на ден в приложението.
90% от потребителите на TikTok използват приложението няколко пъти на ден.
Знаете ли, че три четвърти от всички изтеглени приложения са използвани само веднъж, след което никога повече?
Към 2022 г. TikTok струва около 75 милиарда долара.
TikTok повече от удвои годишните си приходи през 2019 г. До края на 2018 г. то е на стойност 7,4 милиарда долара и достигна 17 милиарда долара до края на 2019 година. TikTok стана най-ценната частна компания в света в началото на 2020 г. Към 2021 г. тя достигна невероятна стойност от около 75 милиарда долара.
Освен че е печелившо приложение, средно една звезда на TikTok може да печели между 50 000 и 150 000 долара на година.