Вчера от Facebook стартираха Instagram Reels - функционалност, която наподобява конкурента им Tik Tok, позволяващ потребителите да публикуват кратки видеа на фона на музика, пише Forbes.

Това обаче не е първият път, в който Facebook “краде“ от конкурентните си компании. Тук е мястото да добавим, че копирането на функционалности от други компании не е незаконно.

Ето и останалите пъти, в които социалната мрежа взаимства и пусна подобни продукти на други технологични гиганти.

Юни 2014

Facebook създава приложението Slingshot, което е първият голям опит да се противопостави на Snapchat. Slingshot позволява на потребителите да изпращат краткотрайни снимки, подобно на своя конкурент, но не успява при популяризирането му и затова е закрит през 2015 г.

Единствената разлика беше, че получаващият снимката трябва да изправи свое собствено съобщение, за да я види. Тази „новост“ обаче беше премахната само след 3 месеца.

Март 2015

Facebook стартира „На този ден“ - функционалност, която ни показва наши стари снимки и публикации на същия ден през поредходните години. Тя е точно като конкурентната социална мрежа Timehop, която разполагаше с 6 млн. потребители, когато Facebook я копира.

Август 2016

Facebook пусна Instagram Stories, които пък бяха „взети назаем“ от Snapchat. Функционалността позволява на юзерите да публикуват снимки и видеа, които изчезват след 24 часа.

Бившият главен изпълнител директор на Instagram Кевин Систрьом признава, че Snapchat заслужават поздравления за популяризирането на идеята. По-късно Facebook добави тази функция и в основното си приложение, както и в Messenger.

Facebook купи приложение, насърчаващо младежите да бъдат милиСпоред TechCrunch сделката е на стойност

Октомври 2016

Facebook позволи на потребители си да купуват и продават стоки от други хора чрез своя Facebook. Функционалността пък е подобна на тази в Craigslist.

Април 2020

Facebook стартира отделно приложение Facebook Gaming, с което се конкурира с Twitch, което е собственост на Amazon и Youtube, което пък е на Google. То цели да помогне на геймърите да намерят необходимото им съдържание, както и стрийминг от различни турнири.

Април 2020

Facebook обяви началото на Messenger Rooms. Услугата конкурира Zoom, придобила силна популярност по време на пандемията, в която хората останаха по домовете си и имаха необходимост от приложения за чат и видео връзка с колеги и приятели.

Август 2020

Tik Tok се оказа в центъра на геополитически конфликт, в който президентът Доналд Тръм обяви, че може да забрани приложението на територията на САЩ.

Microsoft, от своя страна, обяви, че може да закупи бизнеса на компанията в САЩ, а Facebook стартира функционалност, която е подобна на приложението, използвано главно от тийнейджъри.