Facebook пусна конкурент на TikTok, ето още 6 продукта, които бяха копирани
Вчера от Facebook стартираха Instagram Reels - функционалност, която наподобява конкурента им Tik Tok, позволяващ потребителите да публикуват кратки видеа на фона на музика, пише Forbes.
Това обаче не е първият път, в който Facebook “краде“ от конкурентните си компании. Тук е мястото да добавим, че копирането на функционалности от други компании не е незаконно.
Ето и останалите пъти, в които социалната мрежа взаимства и пусна подобни продукти на други технологични гиганти.
Юни 2014
Facebook създава приложението Slingshot, което е първият голям опит да се противопостави на Snapchat. Slingshot позволява на потребителите да изпращат краткотрайни снимки, подобно на своя конкурент, но не успява при популяризирането му и затова е закрит през 2015 г.
Единствената разлика беше, че получаващият снимката трябва да изправи свое собствено съобщение, за да я види. Тази „новост“ обаче беше премахната само след 3 месеца.
Март 2015
Facebook стартира „На този ден“ - функционалност, която ни показва наши стари снимки и публикации на същия ден през поредходните години. Тя е точно като конкурентната социална мрежа Timehop, която разполагаше с 6 млн. потребители, когато Facebook я копира.
Август 2016
Facebook пусна Instagram Stories, които пък бяха „взети назаем“ от Snapchat. Функционалността позволява на юзерите да публикуват снимки и видеа, които изчезват след 24 часа.
Бившият главен изпълнител директор на Instagram Кевин Систрьом признава, че Snapchat заслужават поздравления за популяризирането на идеята. По-късно Facebook добави тази функция и в основното си приложение, както и в Messenger.
Октомври 2016
Facebook позволи на потребители си да купуват и продават стоки от други хора чрез своя Facebook. Функционалността пък е подобна на тази в Craigslist.
Април 2020
Facebook стартира отделно приложение Facebook Gaming, с което се конкурира с Twitch, което е собственост на Amazon и Youtube, което пък е на Google. То цели да помогне на геймърите да намерят необходимото им съдържание, както и стрийминг от различни турнири.
Април 2020
Facebook обяви началото на Messenger Rooms. Услугата конкурира Zoom, придобила силна популярност по време на пандемията, в която хората останаха по домовете си и имаха необходимост от приложения за чат и видео връзка с колеги и приятели.
Август 2020
Tik Tok се оказа в центъра на геополитически конфликт, в който президентът Доналд Тръм обяви, че може да забрани приложението на територията на САЩ.
Microsoft, от своя страна, обяви, че може да закупи бизнеса на компанията в САЩ, а Facebook стартира функционалност, която е подобна на приложението, използвано главно от тийнейджъри.