Коя е прекалено ранната възраст за влизане във Facebook? Строго погледнато, само хора на 13 години и повече имат право да използват социалната мрежа.

Но методите за превенция са твърде меки, което означава, че над 20 милиона души под 13-годишна възраст използват мрежата.

В понеделник Facebook пусна първото си приложение, предназначено за младите потребители. Това е мрежа, която се нуждае от одобрението на родителите преди употреба и компанията обещава, че няма да се използва за реклами, пише ВВС.

Messenger Kids е опростена, олекотена версия, в сравнение с приложението за изпращане на съобщения на Facebook, предназначено за хората над 13 години.

“Родителите все повече позволяват на децата си да използват таблети и смартфони, но често имат въпроси и притеснения как децата им работят с тях и кои приложения са подходящи“, казва Лорън Чънг, продуктов мениджър за Messenger Kids.

“Така че, когато чухме за необходимостта от по-добри приложения директно от родителите по време на изследвания и разговори с родители, разбрахме, че трябва да я разработим с помощта на хората, които ще я използват и заедно с експерти, които могат да насочат нашето мислене“, допълва Чънг.

Одобрени приятели

Ако две деца искат да са приятели в Messenger Kids, това приятелство трябва да бъде одобрено от родител на всяко от децата. След като бъде потвърдено, че е безопасно, приятелите могат да се включват във видео чат на живо и да си изпращат снимки и текстове.

Ще има също „библиотека от насочени към децата и специално подбрани GIF-ове, рамки, стикери, маски и инструменти за рисуване, които ще им позволяват да украсят съдържанието и да изразяват същността си“.

Одобрени пълнолетни лица също могат да се свързват с децата чрез приложението, въпреки че те ще получават съобщенията си чрез нормално приложение Facebook Messenger.

Messenger Kids, разбира се, ще събира данни: името на детето, съдържанието на съобщенията и съобщения за обичайно използване на приложението.

Facebook ще споделя тази информация с трети страни, които трябва да имат политика за защита на данните, която отговаря на Закона за защита на конфиденциалността на данните на децата в интернет.

Следващото поколение

Facebook обеща, че данните няма да бъдат използвани по никакъв начин в полза на „пораснали“ в социалната мрежа. Това е важно, защото търговската полза от новото приложение трябва да е насочена към реклами за деца, основани на нещата, за които децата си говорят.

Приложението не знае конкретно на колко години са децата, които го използват, така че те няма да бъдат карани да се насочват към Facebook, когато са достатъчно големи.

Ако детето все пак реши да се присъедини към пълната версия на Facebook, това ще бъде изцяло нов акаунт и данните няма да се пренасят от Messenger Kids.

С новата стратегия Facebook цели да гарантира, че ще бъде социалната мрежа на следващото поколение потребители.

Ако тя може да привлече вниманието на 6 до 12-годишните деца преди Snapchat или други конкуренти, тогава има по-големи шансове тези деца да започнат да използват Facebook като тийнейджъри или младежи.