Ferrari ще произведе първия си SUV модел до края на годината
Италианският производител на луксозни спортни автомобили Ferrari разкри подробности относно плановете си да пусне първия си електромобил през 2025 г. на фона на опитите на компанията да постигне въглероден неутралитет до 2030 г.
Електромобилът ще зададе тона за бъдещите зелени автомобили на Ferrari, заяви главният изпълнителен директор Бенедето Виня.
Италианската компания планира да генерира 60% от продажбите си от хибридни и изцяло електрически автомобили до 2026 г.
Ferrari очаква този дял да се увеличи до 80% до края на десетилетието.
Ferrari вече има четири хибридни модела. Първият модел SF90 Stradale, който е с мощност 1 000 конски сили и цена от 513 000 долара, беше пуснат през 2019 г. и е базиран на опита на компанията във Формула 1.
Електромоторите и батериите за бъдещите електромобили на Ferrai ще се създават в базата на компанията в Маранело, информира TechCrunch.
Ferrari е сред последните компании в луксозния сегмент, която представя електромобил. Bugatti, Bentley, Lamborghini, Rolls-Royce, Aston Martin и McLaren планират да произвеждат само електромобили до края на десетилетието.
Те са изправени пред едно общо предизвикателство – запазването на ексклузивността на марката, докато преминават от големи двигатели с вътрешно горене към батерии.
Според Ferrari електромобилът на компанията ще се отличава със своето тегло, звук, наситеност на мощността на двигателя и емоционално изживяване. 75-годишната марка обаче ще се придържа към дългогодишната си философия да осигурява ексклузивност.
“Ние от Ferrari винаги доставяме с една кола по-малко, отколкото пазарът изисква,” заяви Виня. “Мога да ви уверя, че това никога няма да се промени.”
Ferrari планира да разработва своите електромобили чрез стратегически партньорства, които осигуряват достъп до технологии без това да се отразява негативно на печалбите на кмпанията.
Ferrari също така обяви, че ще представи първия си електрически SUV модел Purosangue през септември. Продажбите му се очаква да започнат в началото на следващата година с начална цена от около 300 000 долара.
Рентабилността в SUV сегмента е почти гарантирана поради нарастващото потребителско търсене и високия марж на печалба. Най-близкият конкурент на Purosangue - Lamborghini Urus, се превърна в най-продавания модел на марката, малко след като излезе на пазара. Първият SUV модел на Maserati пък съставлява 60% от продажбите на марката.
От Ferrari обявиха обаче, че Purosangue ще съставлява по-малко от 20% от продажбите й.