Цените на петрола скочиха, докато страните се възстановяват от пандемията от COVID-19 и заради войната в Украйна.

Тези разходи ще бъдат прехвърлени на потребителите, заяви пред BBC Уили Уолш, генерален директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA).

Бившият ръководител на British Airways също така каза, че лондонското летище Хийтроу е "трябвало да се подготви по-добре“, за да избегне случващото се напоследък.

Туристите трябва да бъдат подготвени за повишение на разходите им за полети, заяви Уолш пред BBC.

"Летенето ще бъде по-скъпо за потребителите, без съмнение", каза той, допълвайки, че "високата цена на петрола" ще "бъде отразена в по-високи цени на билетите".

Цените на петрола вече се повишаваха, тъй като търсенето нарасна в страните, които бяха започнали да се възстановяват от пандемията от COVID-19.

Последиците от войната в Украйна повишиха допълнително цените. САЩ обяви пълна забрана на внос на петрол от Русия, а Великобритания ще ограничи руските доставки до края на годината.

Лидерите от ЕС обявиха, че ще блокират по-голяма част от вноса на руски петрол до края на 2022 г.

Авиокомпания предложи на пътници по $10000, за да се откажат от местата сиПолетът на Delta бил свръхрезервиран и от превозвача търсели осем души, които да се откажат от местата си срещу заплащане

Това означава, че търсенето на петрол от други производители се е увеличило, което пък води до по-високи цени.

Уолш казва, че цените на горивата са били рекордно високи и че "петролът е най-големият елемент от разходната база на една авиокомпания". "Неизбежно е високите цени на петрола, в крайна сметка, да бъдат прехвърлени на потребителите чрез по-високи цени на билетите."

Освен с повишение на цените на билетите, потребителите във Великобритания трябва да се справят и с отменени полети на фона на сериозни нарушения на дейността на някои летища, сред които Хийтроу, Гетуик и Манчестър.

Според Уолш, пътниците, чиито полети са били отменени, може да не се наложи да плащат повече, за да резервират отново. Той обаче смята, че летищата, които "не могат да се справят", би трябвало да коригират разписанията си сега, "така че да обслужват колкото се може повече хора".

Той посочи конкретно летище Хийтроу, където напоследък имаше проблеми със зареждането на самолети и със системата за багажа, заявявайки, че летището определено е трябвало да се подготви по-добре.

От Хийтроу отвърнаха на коментара на Уолш.

"Авиацията е поставена под значителен натиск с нарастването на търсенето – на Хийтроу се сблъскаме с 40-годишен растеж в рамките на само четири месеца и това, от което имаме нужда, е съвместна работа и инвестиции в услуги за защита на пътниците, а не от коментари от слабо информирани, пенсионирани шефове на авиокомпании, които се опитват да оправдаят собствените си бонуси," е заявил говорител на Хийтроу.