Китай остава най-големият пазар за електронни спортове в света
Приходите на китайския пазар на електронни спортове нарастват с 14% на годишна база през 2021 г. въпреки тежките регулаторни условия за гейминга във втората най-голяма икономика в света, сочи доклад на компанията Niko Partners.
Китай остава най-големият пазар на електронни спортове с приходи от 403.1 млн. долара през 2021 година, се казва в доклада на Niko Partners.
“Това, с което Китай разполага като предимство при електронните спортове, е наистина феноменално огромен пазар с множество геймъри, които се интересуват от съдържание, свързано с електронните спортове и в това самите те да станат професионалисти в тази сфера,” казва пред CNBC Александър Чамплин, който отговаря за спорта в Niko Partners.
Китайският пазар продължава да расте въпреки по-твърдата линия, предприета от регулаторните органи спрямо видеоигрите. Миналата година Пекин въведе нови правила, които ограничават времето, което непълнолетните могат да прекарват в играене на видеоигри на до три часа седмично.
Китайските регулатори също така замразиха одобренията на нови игри за разпространение и монетизация в периода юли 2021 и април 2022 г.
Ефектът бе усетен от най-големите гейминг компании в Китай NetEase и Tencent.
Въпреки ограниченията спрямо видеоигрите, изглежда че правителството все пак помага на електронните спортове. Миналата година в Шанхай започна строителството на зала за електронни спортове с площ 500 000 кв. м.
Япония и Южна Корея са другите два големи пазара в Азия за приходи от електронни спортове.
И докато Китай продължава да доминира, има и други региони и страни, в които електронните спортове се разрастват бързо.
Приходите от е-спортове в югоизточна Азия достигат 80.1 млн. долара през 2021 г., което представлява увеличение с 27.3% на годишна база. Приходите от електронни спортове в Индия нарастват с 20.3 млн. долара миналата година, което представлява увеличение с 26% спрямо 2020 г.