TikTok ще изпревари Facebook по разходи за инфлуенсър маркетинг през 2022 г
Instagram може да се притеснява относно заплахата от страна на TikTok за нейната дейност, но в краткосрочен план все още е далече напред, когато става въпрос за разходи за инфлуенсър маркетинг в платформата й в САЩ.
Нов анализ сочи, че през 2022 г. Instagram е на път да генерира близо три пъти повече разходи за инфлуенсър маркетинг, в сравнение с TikTok —или 2.23 млрд. долара в Instagram, в сравнение със 774.8 милиона, похарчени в TikTok.
И докато Instagram се справя добре спрямо TikTok на този фронт, същото не може да се каже за другото приложение на Meta - Facebook.
Новите данни от Insider Intelligence (някогашната eMarketer) сочат, че TikTok е на път да изпревари Facebook по отношение на разходите на рекламодатели за инфлуенсър маркетинг през тази година и да задмине през 2024 г. класираната на второ място по този показател платформа YouTube.
В момента YouTube генерира 948.0 млн. долара за инфлуенсър маркетинг в платформата си в САЩ, изпреварвайки Facebook, която има 739.0 млн. долара.
Instagram постоянно коригира алгоритмите си, така че да изкарват на преден план постове на създатели на съдържание и реклама, въпреки оплакванията от страна на потребители, които искат да виждат повече снимки и видеа на свои приятели.
Заради постоянните промени в Instagram обаче някои създатели на съдържание се притесняват, че обхватът на постовете им може да бъде засегнат.
Корекциите във фийда на Instagram ще позволят на по-малките инфлуенсъри да получават по-голям дял от рекламните приходи. Така наречените „нано“ инфлуенсъри имат между 1 000 и 4 999 последователи, а „микро“ инфлуенсърите са с между 5 000 и 19 999 последователи. Тези инфлуенсъри вече се облагодетелстват по-сериозно в TikTok.
В доклада се посочва, че разходите за маркетинг, насочени към партньорства с по-малки инфлуенсъри, нарастват бързо. Тази година разходите за “нано” инфлуенсъри ще нараснат с 220.5%, прогнозират анализаторите, докато тези за “мега” инфлуенсъри – само с 8.0%. (Мега инфлуенсърите имат най-малко 1 милион последователи.)
Като цяло, в доклада се посочва, че разходите за инфлуенсър маркетинг в САЩ ще нараснат с 27.8% през 2022 г. до 4.99 млрд. долара.