Мъск прогнозира умерена 18-месечна рецесия
На среща на акционерите на Tesla в четвъртък инвеститорите попитаха изпълнителния директор Илон Мъск как компанията планира да харчи парите си през следващите години, както и какви са неговите глобални икономически перспективи.
Милиардерът се пошегува, че да се правят макроикономически предсказания е рецепта за катастрофа.
Въпреки това, имайки предвид, че пикът на инфлацията е минал, той прогнозира сравнително умерена рецесия, която ще продължи 18 месеца, пише CNBC.
Главният изпълнителен директор базира икономическия си анализ на цените на стоките, които Tesla трябва да плати за материали, необходими за производството на електрически превозни средства.
Имаме представа за това накъде отиват цените, тъй като, когато произвеждаш милиони коли, трябва да купуваш материали за много месеци напред, когато ще са необходими, каза той.
През второто тримесечие на 2022 г. войната на Русия срещу Украйна и продължаващата COVID-пандемия в Китай възпрепятстваха фабриката на Tesla в Шанхай и влошиха проблемите по веригата за доставки, недостига на части и проблемите с работната сила в цялата автомобилна индустрия.
През следващите години Мъск възнамерява основно да повиши своите капиталови разходи и разходите за научноизследователска и развойна дейност „толкова бързо, колкото можем, без да ги губим“. Той добави, че „един вид обратно изкупуване на акции е възможно“, в зависимост от това как изглежда бъдещият паричен поток на Tesla.
Производство на 20 милиона коли за година в 12 фабрики до 2030 г.
Tesla планира да произвежда 20 милиона коли годишно до 2030 г. Тази амбициозна цел Мъск ще осъществи с помощта на 12 фабрики - всяка една от тях ще произвежда по 1.5-2 милиона машини на година.
В момента Tesla управлява заводи за сглобяване на автомобили в Шанхай, Фремонт, (Калифорния), Остин (Тексас) и край Берлин в Германия. Освен това произвежда батерии във фабрика в Спаркс, Невада, която управлява съвместно с Panasonic.
Tesla наскоро произведе своя 3-милионен автомобил, каза Мъск в четвъртък. Той се надява да обяви ново местоположение на фабриката по-късно тази година.
По време на събранието на акционерите главният изпълнителен директор повтори обещанията, които е давал в миналото, включително че Tesla се приближава към целта за „разрешаване на автономността“ и доставяне на самоуправляващо се превозно средство, способно да работи без шофьор зад кормилото.
Той зарадва акционерите, като поиска тяхното мнение къде да се създаде следващата фабрика на Tesla (мнозина извикаха „Канада“).