iPhone 14, който беше пуснат в продажба миналата седмица, е един от най-лесните за ремонт. Според експерти, цитирани от CNBC, устройството е най-ремонтопригодното след iPhone 7, който излезе през 2016 г.

Apple преработи вътрешната структура на iPhone 14, за да позволи на потребителите да премахват и сменят както задното стъкло на устройството, така и екрана му. Това става с отвиването на два винта, според компанията за ремонти и продажба на инструменти iFixit.

Промените ще улеснят служителите в магазините на Apple, независимите сервизи и крайните потребители. Те ще могат да сменят екрана, задното стъкло и батерията, които са най-често срещаните поправки за повечето смартфони.

„Apple преработи изцяло вътрешността на iPhone 14, за да улесни ремонтите. Това не е нещо, което привлича кой знае какво внимание, но всъщност е много важна стъпка“, смята основателят на iFixit Кайл Уинс.

Моделите от високия клас iPhone 14 Pro обаче не използват новия вътрешен дизайн.

Тазгодишната версия на iPhone 14 е в контраст с други устройства на компанията, както и такива с Android, които използват лепило и много строги толеранси при сглобяване. Това прави поправката на по-старите телефони по-трудна.

Apple отвори онлайн сервиз на самообслужванеПотребителите ще могат да купуват части за своите устройства и да ги ремонтират сами

Редизайнът на iPhone на Apple идва на фона на засилващите се искания от страна на потребителите за улеснен достъп до ръководства, инструменти и части, необходими за ремонта на все по-сложните електронни устройства. Много хора смятат, че това ще ги направи по-дълготрайни и ще намали количеството на електронните отпадъци и въздействието върху околната среда, като в същото време ще спести пари за потребителите.

Инициативата стана известна като „право на ремонт“ и на много места в Съединените щати вече се обмисля законодателство, което би принудило компаниите за потребителска електроника да публикуват ръководства и да продават оригинални резервни части директно на потребителите и на независимите сервизи, а не само на оторизираните си представители. Законодателите в Ню Йорк приеха мярка за право на ремонт по-рано тази година, но тя все още не е подписана като закон.

Въпросът привлича внимание и на федерално ниво. Президентът Джо Байдън подкрепя правото на ремонт и поиска от Федералната търговска комисия да изготви проект за необходимите разпоредби.

През последните години Apple предприе някои стъпки, за да улесни ремонта на своите устройства. През април тя представи програма, наречена Self Service Repair, която позволява на потребителите и независимите сервизи да наемат същите инструменти, които използват магазините на Apple, както и да купуват оригинални резервни части на Apple. Компанията също така предостави наръчници за ремонт на своите устройства.

Въпреки това Apple все още настоява, че посещението на сертифициран от Apple техник е най-добрият начин за по-голямата част от клиентите да поправят устройствата си.