Годината е 1886. Лятото. Градът е Дъфатаун, Шотландия. Уилям Грант и неговите наследници – седем сина и две дъщери, запрятат ръкави и решават да сбъднат мечтата си. А именно да имат своя дестилерия за уиски. Строежът отнема на семейството една година, а дестилерията, която отваря врати на Коледа 1887 г., получава името Glenfiddich, което на галски означава "Долината на елените".

Както всяка компания с история, Glenfiddich също има своите знакови години, превърнали се в крайъгълен камък за нейното развитие. През 1923 г., например, дестилерията изненадва всички, като увеличава производството си въпреки някои съществуващи ограничения по това време.

40-години по-късно, през 1963 г., Glenfiddich пък става първата шотландска дестилерия, която рекламира активно продукцията си извън страната, тъй като вярва, че нейните сингъл малц уискита заслужават подобна инвестиция.

Колекцията THE TIME RE:IMAGINED – уиски с дъх на история

2022 г. също има исторически привкус за Glenfiddich. Дестилерията представи колекция от 50, 40 и 30-годишни видове уиски - THE TIME RE:IMAGINED, на която вече могат да се насладят и българските любители на силните и стилни питиета.

Колекцията от отлежали и ексклузивни сингъл малц уискита е кулминационната точка в изграждането на отличителния стил на дестилерията, като всяка една от напитките има своя уникална бутилка и кутия.

THE TIME RE:IMAGINED включва три вида сингъл малц скоч уиски, отлежавали в продължение на десетилетия, едно от които е GLENFIDDICH SUSPENDED TIME 30 YEARS AGED. То е фокусирано върху момента, в който дестилерията спира процеса на отлежаване на уискито и го бутилира, за да запази моментните вкусови качества. Съчетанието между ароматите на дървесна сърцевина и шери носи на

GLENFIDDICH SUSPENDED TIME 30 YEARS AGED дълбок вкус с деликатни флорални акценти.

Самата кутия допълва усещането за история, създавайки илюзията, че бутилката свободно стои във въздуха, сякаш застинала във времето.

„В производството на уиски често акцентираме върху ролята на малц мастърите и отговорността ни да намерим деликатния баланс между вкуса на самото уиски и интензитета на вкусовете, отдавани от бъчвата. Но невинаги си признаваме, че всяка бъчва, всяка бутилка е абсолютно уникална заради времето, което е прекарала в отлежаване“, обяснява Браян Кинсман, малц мастър в Glenfiddich.

„Както природата, така и времето играят огромна роля за приготвянето на уискито, за да добие точно конкретен вкус и колекцията THE TIME RE:IMAGINED отдава почит на този процес“, добавя Кинсман.

Клаудия Фалконе, глобален бранд директор на дестилерията, на свой ред добавя: „Уилям Грант, далновидният основател на Glenfiddich, е имал мечта да създаде най-доброто уиски в долината и колекцията THE TIME RE:IMAGINED е перфектната илюстрация на този негов стремеж. GLENFIDDICH SUSPENDED TIME 30 YEARS AGED улавя кратък момент във времето, който свързва миналото и настоящето, а високото качество на уискито и усещането за лукс вдъхновяват създаването на отличителната кутия, разказваща историята на сингъл малца.“

Glenfiddich има най-много награди от всички сингъл малц уискита на International Spirit Challenge и е най-награждаваният бранд в историята на International Wine and Spirit Competition – едни от най-престижните конкурси за уиски в света.

Наздраве!