Японският автомобилен производител Honda обяви, че ще започне да произвежда нова система с водородни горивни клетки, разработена съвместно с General Motors.

Това трябва да се случи през тази година, след което компанията ще се фокусира върху постепенното увеличаване на продажбите на подобен тип автомобили през това десетилетие.

Според Reuters Honda ще се стреми към годишни продажби на около 2 000 единици, базирани на новата система, до средата на това десетилетие. До 2030 г. този брой трябва да надхвърли 60 000.

Honda ще се стреми също така да разшири употребата на новата си система не само в собствените си електромобили, но и в тежкотоварни камиони, електроцентрали и строителни машини.

Audi представи нов концептуален автономен електромобилКупето отразява напълно вярата на автомобилния производител във възможностите, които разширената реалност дава Японската компания ще започне производството на новата система с водородни горивни клетки чрез съвместно предприятие с GM.

Volkswagen поема обратната посока

Въпреки че Honda далеч не е единственият автомобилен производител с фокус върху водородното задвижване, амбициозни планове в това отношение имат и компании като Toyota, Hyundai и BMW, не липсват и такива, които поемат по друг път. Пример за това е Volkswagen, чийто изпълнителен директор Томас Шафер по време на CES 2023 коментира пред испанското подразделение на AutoBild, че компанията няма да произвежда леки автомобили с водородно задвижване и ще концентрира усилията си върху развитието на технологията за електрически автомобили.

Германският изпълнителен директор заявява пред изданието, че водородът има някои големи недостатъци в сравнение с технологията за батерии.

"Водородното задвижване не е конкурентноспособно към момента, особено за леки автомобили, тъй като резервоарите ограничават мястото за кабината. Може би за товарните автомобили е актуално решение, но не и за леките коли", категоричен е той.