Adidas може да загуби около 1,2 милиарда евро (1,3 милиарда долара) приходи през 2023 г., ако не успее да продаде съществуващите си наличности на бранда Yeezy.

Германската компания за спортно облекло прекрати партньорството си с рапъра и моден дизайнер Ye, известен преди като Kanye West, лицето на Yeezy, през октомври, след като той направи серия от антисемитски коментари.

Компанията заяви късно в четвъртък, че обмисля какво да прави с инвентара, добавяйки, че вече е отчела "значителното неблагоприятно въздействие" от непродадените продукти.

Оперативната печалба би спаднала с около 500 милиона евро, ако компанията не успее да реализира продуктите, а Adidas очаква продажбите да намалеят с висок едноцифрен темп през 2023 г. Компанията може да избере да отпише останалите си продукти на Yeezy.

Акциите потънаха с 9,5% в петък сутринта, след пазарната реакция на съобщението, пише CNBC.

Компанията също така прогнозира еднократни разходи до 200 милиона евро, което би означавало в най-лошия сценарий загуба за 2023 година от 700 милиона евро.

"Цифрите говорят сами за себе си. В момента не се представяме по начина, по който трябва", заяви изпълнителният директор на Adidas Бьорн Гулден в прессъобщение.

Приходите на Adidas се увеличиха с 1% през 2022 г. въз основа на неодитираните отчети, докато оперативната печалба спадна от почти 2 милиарда евро през 2021 г. до 669 милиона евро през 2022 г.