Adidas намали наполовина прогнозата за годишна печалба след раздялата с Йе
Германският производител на спортни стоки Adidas намали наполовина прогнозата си за годишна печалба, след като се раздели с рапъра и моден дизайнер Кание Уест заради антисемитските му коментари, съобщава Business Insider.
Изданието цитира прессъобщение на компанията, според което нетните приходи за 2022 г. ще бъдат около 250 милиона евро, противно на прогнозираните 500 милиона евро на 20 октомври – пет дни преди официалното прекратяване на отношенията с Уест след деветгодишно партньорство.
Adidas посочва, че преразгледаната прогноза се дължи на негативните данъчни последици през третото тримесечие, свързани с решението на компанията да прекрати партньорството с линията на рапъра Yeezy. Високата сезонност на бизнеса на Adidas с бранда Yeezy, чиито продажби обикновено растат през четвъртото тримесечие, също са част от причините за редуцираната прогноза. Компанията също така отчита забавяне в потребителското търсене на западните пазари, както и влошаването на китайската търговия и веригите за доставки.
Кание Уест загуби 2 милиарда долара, но получи подкрепа от Ник Кейв „Изказванията на Кание Уест са срамни, но музиката му надхвърля най-лошите черти на характера му
В края на миналия месец Кание Уест, който вече използва артистичния псевдоним Йе, каза, че е загубил 2 млрд. долара за един ден в резултат на поредица от откази на компании да работят с него след изказванията му. Сред тях са Gap и Balenciaga.
Основната загуба за певеца е нанесена от разтрогването на договора с Adidas, който превърна линията на Уест Yeezy в бранд. Според оценките, облеклата Yeezy съставляват 8% от общия обем продажби на най-голямата европейска компания за спортно облекло.
Оперативният марж на Адидас, показващ колко печалба прави компанията за всеки долар продажба, също падна от 4% на 2,5%, след прекратяването на договора с марката Yeezy.
Акциите на Adidas поскъпнаха с 2,8% във Франкфурт в сряда, но са загубили повече от половината от стойността си от началото на годината, коментира Business Insider.
Във вторник компанията заяви, че Бьорн Гулден, главен изпълнителен директор на конкурента Puma, ще стане новия изпълнителен директор на Adidas през януари. Той ще замени Каспер Рорстед, който ръководи Adidas от 2016 г. и обяви напускането си през август.