Китайският финтех гигант Ant Group обяви във вторник, че е сключил стратегическо партньорство с Националната баскетболна асоциация на САЩ и Канда (NBA).

В неговите рамки двете страни ще си сътрудничат в области като видеосъдържание, излъчване на мачове и членство за местните фенове в официалните платформи на асоциацията.

Феновете в Китай ще имат достъп до видеосъдържанието от NBA чрез Alipay, изключително популярното приложение за разплащания, собственост на Ant Group, се казва в изявление на компанията, цитирано от CNBC.

Сътрудничеството с китайското бизнес подразделение на професионалната баскетболна лига ще обхване и области като съвместни маркетингови кампании и създаване на цифрови колекционерски предмети, обясняват от Ant Group.

Две нови западни партньорства засилват глобалната технологична война САЩ и ЕС подписаха историческо споразумение за AI, Япония и Нидерландия също ограничават достъпа на Китай до чипове
Миналата седмица NBA China стартира свой канал в Alipay, който показва съдържание, генерирано от потребители на базата на материали от инфлуенсърите на организацията, съобщава още CNBC.

NBA е един от най-големите посланици на американската култура в Китай и печели стотици милиони долари годишно от присъствието си на местния пазар. Въпреки това десетилетното партньорство, което лигата имаше с държавната телевизия CCTV, беше прекратено през октомври 2019 г., когато тогавашният генерален мениджър на отбора "Хюстън Рокетс" Дарил Мори се изказа в подкрепа на протестите в Хонконг в Twitter. По това време управляваният от Китай град беше въвлечен в политическа криза, включваща месеци на антиправителствени демонстрации.

Публикацията на Мори, макар и бързо изтрита, беше остро критикувана в Китай и CCTV незабавно спря да показва мачове от NBA. Това продължи цели 18 месеца.