Ford най-накрая показа електрическия си кросоувър, за който заговори още миналата година. Производителят представи електрически Explorer, който е "проектиран за Европа" и е подходящ както за тесни градски улици, така и за разходки сред природата през уикенда.

Той е сравнително компактен (с дължина под 4,5 метра спрямо 5 метра на бензиновия SUV) и предлага удобства като "спортни" седалки. Забележителното в случая, пише Engadget, е, че включва и няколко технологични иновации, които няма да намерите дори в по-високия клас електрически автомобили на Ford като Mustang Mach-E.

Електрическият Explorer има вертикален 15-инчов сензорен екран, който се плъзга нагоре и надолу, като автомобилният производител се възползва от предимствата на електрифицирания дизайн, за да осигури огромно пространство за съхранение на конзолата и "шкафче" за ценности. Безжичното зареждане на телефона е стандартно, както и безжичните Android Auto и Apple CarPlay.

Петте камери и трите радарни сензора осигуряват обичайния за Ford набор от помощни средства за водача, но европейските потребители за първи път ще имат достъп до функции като автоматизирана смяна на лентата - промяна на платното чрез натискане на педала.


Все още не са налични повечето характеристики, включително пробегът. Ford обаче твърди, че моделът се зарежда от 10% до 80% за 25 минути.

VW планира $192 млрд. инвестиции с фокус върху електромобилитеГлавният изпълнителен директор Оливър Блум увеличава дългосрочните инвестиции, за да ги насочи към нови технологии
Компанията вече приема резервации за базовите си версии на Explorer и по-високия клас Explorer Premium преди пускането им на пазара по-късно тази година. Макар че за окончателното ценообразуване желаещите ще трябва да изчакат, Ford очаква линията да стартира от около 45 000 евро.

Explorer е част от по-мащабна стратегията на компанията за въвеждане на седем електрически модела на европейския пазар до 2024 г., включително компактния Puma и вана Transit. В крайна сметка Ford се надява до 2030 г. да електрифицира изцяло своето портфолио от леки автомобили в Европа.

Този нов модел може да бъде от ключово значение за електрическия преход на производителя. Освен че е по-практичен за европейските улици, той е и значително по-достъпен от Mach-E, който стартира от около 62 000 евро, посочват още от Engadget, като добавят, че това е масовият електромобил за превоз на хора, който има шанс да достигне до по-широка аудитория.


3 млрд. долара загуба

Междувременно Ford обяви, че очаква подразделението на компанията за електрически превозни средства да загуби 3 млрд. долара тази година, но да постигне марж преди данъци от 8% до края на 2026 г.

Миналата година Ford имаше загуба преди данъци в размер на 600 млн. долара в Китай, беше на кантар в Европа и отбеляза скромна печалба от 400 млн. долара в Южна Америка.

По-голямата част от печалбата преди лихви и данъци - 9,2 млрд. Долара, производителят генерира в Северна Америка, посочва статистика, цитирана от Reuters.