Netflix загърбва количеството на продукцията за сметка на качеството
През последните две години Netflix пускаше поне по един филм седмично, но през 2023 г. компанията променя стратегията си. Според Bloomberg стрийминг гигантът преструктурира филмовото си подразделение и ще пуска по-малко филми като цяло.
Netflix ще обедини екипа, работещ по малки проекти с бюджет до 30 млн. долара, и звеното, което произвежда среднобюджетни филми в диапазона 30-80 млн. долара. Преструктурирането ще доведе до "шепа" съкращения, посочват още от Bloomberg, но компанията не уточнява точния им брой.
Netflix ограничава споделянето на пароли, но не знае точно какАко успее да го направи, платформата може да увеличи приходите си с над 700 млн. само в САЩ, но предизвикателствата са много
Двама водещи мениджъри също ще бъдат освободени - Лиза Нишимура, която ръководи създаването на документални и нискобюджетни продукции, както и вицепрезидентът по филмовите проекти Иън Брик. И двамата работят в компанията повече от десетилетие.
Като цяло Netflix планира да увеличи усилията си за разработване на собствени филми, след като водещите студия започнаха да създават свои собствени стрийминг услуги, вместо да използват платформата на компанията. С оглед на това, все още не е ясно дали Netflix ще преструктурира и третото си основно звено - това за високобюджетни филми.
Въпреки огромния брой заглавия, които Netflix пусна през последните години, само няколко от тях бяха отличени с награди, достигнаха нужната популярност или имаха такова културно въздействие, каквото постигнаха някои от най-големите филмови блокбъстъри. Именно това е мотивирало шефа на Netflix Film Скот Стъбър да намали заглавията, които услугата пуска тази година, но да гарантира качеството на продуктите.