Само година след обявяването на „смъртта“ на мъжките костюми, данни на търговците в Обединеното кралство показват, че това съобщение е било силно преувеличено.

John Lewis обяви увеличение със 70% спрямо миналата година, докато луксозният електронен магазин MatchesFashion отбелязва ръст на продажбите на мъжки костюми с 15%.

От John Lewis казват, че бумът в сегмента се движи основно от ленените костюми, пише The Guardian, добавяйки, че тази тенденция е подхранвана от успешни сериали като Succession ("Наследници") по HBO

Изданието припомня как в началото на поредицата амбициозният съпруг на Шив, дъщерята на магната Лоугън Рой, е подиграван заради лошия си вкус, като брат ѝ Роман го оприличава на „бракоразводен адвокат“. Прониквайки в порочния свят на свръхбогатите обаче, Том развива и стила си. Когато предава жена си Шив, той го прави в кремав ленен костюм на Ralph Lauren.

Възраждането на костюма идва 12 месеца след като артикулът беше премахнат от кошницата със стоки, използвани за изчисляване на годишния процент на инфлация в Обединеното кралство, където беше от началото на измерването на индекса през 1947 г. Британската служба за национална статистика обясни, че премахването е в резултат от пандемията и тенденцията за работа от вкъщи.

Поло с цип за принцове, министри, футболни мениджъри и обикновени банкери Пуловери с четвърт цип (от врата до гърдите) заменят естетиката на ризата и вратовръзката

През 2023 г. 56% от хората в Обединеното кралство продължават разделят работната си седмица между офиса и дома, като на много работни места строгостта на офис дрескода е смекчена. Въпреки това обаче, не всеки иска да се облича като Марк Зукърбърг и неговите техно събратя в семпли тениски и суитчъри, коментира The Guardian. Вместо това търговците на дребно виждат силно търсене от страна на много офис служители на костюми, които отразяват техния нов хибриден начин на живот – нещо едновременно сериозно, но небрежно. Marks & Spencer също вече предлага ленени костюми, като много от магазините на бранда сега разширяват своята инициатива „продажба по мостра“, позволяваща на клиентите да поръчат даден модел костюм в техния размер.

Анатомия на лукса: Как Louis Vuitton удвои продажбите си за четири годиниМоже ли глобален моден гигант да запази усещането за ексклузивност?

Костюмите се харесват и на онези клиенти, които са станали по-предпазливи при харченето поради кризата с разходите за живот. „Мъжете търсят стилове, които могат да бъдат подходящи за множество сценарии в живота им“, казва Деймиън Пол, ръководител на отдела за мъжко облекло в MatchesFashion.

В този смисъл ленените костюми се оказват изключително адаптивни, защото може да се носят както градската жега, така и по време на сватбено тържество. Някои експерти описват тенденцията като „италиански косплей“.

„Костюмът никога няма да умре, той просто се развива“, казва Оливър Спенсър. „Мисля, че започваме да отхвърляме тази много английска идея за костюма като някаква броня и сега възприемаме по-южноевропейски подход – като продължение на нашия ежедневен гардероб.“

Том Сондърс, ръководител на мъжкото облекло в John Lewis, казва, че новите му предложения се фокусират върху по-мекия силует и „приглушените тонове“, водени от идеята за тих лукс – да излъчвате власт, без да сте крещящи, като едновременно с това се чувствате комфортно.