Мъжката красота също струва много пари. Затова не е чудно, че в последно време голяма група известни мъже се състезават да вземат поне част от тези пари.

Богати и известни жени предлагат на не толкова богати и известни магическа формула за вечна младост на кожата. Или за отслабване, или за опъване на бръчки. Това е обикновената постановка, когато певица или актриса реши да пусне своя линия козметика. А може би парфюм или бельо. Предполага се, че последователките ѝ ще се втурнат да купуват с надежда да изглеждат като нея в последния клип или просто защото я харесват.

В този бизнес мъжете оставаха малко встрани. Не че те не искат да са красиви, но е обществено прието, че може и да не са, стига да са успешни, богати и умни. Времената обаче се променят, пише CNN.

След като през последните две години певците Фарел Уилямс и Хари Стайлс пуснаха свои продукти за грижа за кожата, тази ниша започва да се запълва все повече.

През 2022 г. се разбра, че актьорът Идрис Елба също лансира подобен продукт. В бизнеса се включи и Джаред Лето, а Брад Пит обяви колекция продукти срещу стареенето.

Тези бизнес инициативи бяха посрещнати със смесени чувства. Лето отнесе доста подигравки заради миниатюрното бурканче с крем за 9 долара. А Брад Пит бе критикуван, че предлага продукт за цели 370 долара. Но въпреки това и двамата заеха позиции на този перспективен пазар.

facebook.com/skincare.ledomaine

През юли Future Market Insights съобщи, че глобалната стойност на сектора за мъжка красота е била около 13,5 милиарда долара през 2022 г. и се очаква да достигне 28,3 милиарда долара до 2029 г. Миналия месец компанията за анализ на данни, базиран на AI, Launchmetrics анализира ключови думи около мъжките козметични продукти и установи, че рекламните послания в социалните медии, включващи тези термини, са отбелязали 74% увеличение по отношение на стойността на медийното въздействие през 2022 г. спрямо 2021 г. (Алгоритъмът анализира количествени и качествени данни, за да определи и изчисли стойността на медийното въздействие на маркетинговите действия на инфлуенсърите върху имиджа на марката.)

Уелнес пазарът продължава да процъфтява, има място за нови играчиАмериканците харчат повече от 450 млрд. за уелнес продукти и услуги. Пазарът в САЩ нараства с повече от 5%

Бизнесът с тези продукти обаче не е лесен. В него има огромен потенциал за все повече рекламни лица. И изобщо не е нужно да си носител на „Оскар“, за да си успешен. Живеем във времена, в които един инфлуенсър в социалните мрежи може да разбие с продажби холивудска звезда, макар да няма същия статут. Освен това пазарът предлага огромно разнообразие от продукти.

Купувачите стават все по-взискателни и трудно се впечатляват от козметичен бранд само защото някой известен го продава. В днешно време потребителят често иска да знае защо му трябва този продукт.

Да имаш звезда за рекламно лице далеч не е достатъчно за успешен бизнес. Екипът, който движи марката, трябва да си е научил урока, защото ако разчита само на известността, е обречен на провал. Често пъти актьори и певци са дълбоко незапознати как се случват нещата. В едно интервю Брад Пит например заяви, че е „турист“ в сферата. А Джаред Лето се определи като „ученик“.

Затова звездите са принудени да „закачат“ и нещо друго към бизнеса.

Благотворителност винаги е добра идея. Кауза за опазване на природата също. Продуктът трябва и да е натурален. Поне в рекламата. И не бива да се забравя, че самата знаменитост, която го промотира, не е толкова важна, колкото са ключови позициите в социалните мрежи.

Едно проучване например установява, че Хари Стайлс, макар и световноизвестен и харесван, е генерирал едва 3% от продажбите на собствените си продукти. Останалото идва от умело позициониране на марката в социалните мрежи с правилните послания.

Това, което потребителите очакват от знаменитостите, е това, което очакват от всеки основател на бранд – да създават общности и да решават реални проблеми, правейки индустрията по-жизнена и иновативна.