Петте най-добри реклами за 2022 г. и какво можем да научим от тях
Признайте си, обичате добрите реклами и вероятно може да изброите много повече от пет кампании, които са ви впечатлили тази година.
Всеки обаче предпочита списък с Топ 5, нали? Особено когато той не само представя най-добрите рекламни подходи, но и хвърля светлина върху това накъде се насочва индустрията, пише американското издание Fast Company. Ето неговата субективна селекция.
NETFLIX/STRANGER THINGS: “GLOBAL RIFT TAKEOVERS”
За премиерата на четвъртия сезон на Stranger Things през май тази година върху фасадата на Емпайър Стейт Билдинг бяха прожектирани мотиви от алтернативната вселена (Upside Down) на култовия сериал на Netflix, създаден по идея на братята Дафър.
Хиляди нюйоркчани се събраха във Flatiron Plaza, за да станат свидетели на спектакъла, създаден с 46 проектора, даващи гигантски поглед към Upside Down. Това беше първият път, в който небостъргачът става терен за напълно потапящо шоу.
Кампанията стимулира 14 други активации върху знакови сгради по света, сред които Gateway of India в Мумбай, Duomo Plaza в Милано, KL Tower в Куала Лумпур, Bondi Beach в Австралия.
Завладяваща, амбициозна аутдор реклама, която не само събра огромни тълпи на няколко места по света, но и достигна до още десетки милиони в социалните мрежи.
Топ 5 на най-влиятелните инфлуенсъри за 2022 За да станеш известен и за да бъдеш запомнен, е нужно нещо повече от показване на най-новия танц в TikTok
DOVE: “TOXIC INFLUENCE”
През април брандът на Unilever публикува ново проучване от текущия си проект, свързан със самочувствието. То установи, че две от три американски момичета прекарват повече от един час дневно в социалните медии.
50% от тях казват, че идеализираното съдържание за красота там ги кара да имат ниско самочувствие.
За да илюстрира това, марката събра майки и техните дъщери тийнейджъри, които да говорят за своите навици в социалните медии. Наред с това DOVE показа на всяка двойка видеоклип, в който чрез дийпфейк технология майките са превърнати в родители, даващи ужасни съвети за здраве и красота.
Резултатът зловещо се доближава до някои от най-сериозните притеснения на родителите, свързани с отрицателните ефекти на социалните медии върху техните деца.
Проектът е част от по-широка кампания, наречена #DetoxYourFeed, която включва образователни видеоклипове и “сет за увереност“ с книга със съвети как да говорим с младите хора за тези проблеми.
Взети заедно, всички елементи на кампанията надграждат идентичността на Dove по едновременно полезен и творчески начин.
Задава ли се бум на дийпфейк рекламите със знаменитости Нарастващото използване на дийпфейк изправя рекламната индустрия пред редица правни и етични проблеми
GATORADE: “LOVE MEANS EVERYTHING”
Разказана от Бионсе и създадена от агенция TBWAChiatDay LA, това е отчасти ретроспекция на кариера на Серена Уилямс, отчасти ободряващо послание за това колко много хора тенисистката е вдъхновила с работата си и успехите си.
Това е перфектната реклама на голяма марка със спортна легенда, показана в точния момент - преди Серена Уилямс да излезе на корта за последен път на US Open. Емоционален голям шлем, който владее аудиторията от първата до последната секунда.
SUPERCELL: “CLASH FROM THE PAST”
20-минутен документален филм, който отбелязва 10-ата годишнина на гиганта в мобилните игри Clash of Clans чрез завладяващ, но напълно фалшив разказ за “40-годишната” история на играта.
Има от всичко - драматичен възход, смазващо падение и последващо прераждане. И всичко това никога не се е случило.
Създаден от рекламна агенция Wieden+Kennedy, филмът представя свят, в който Clash съзрява по времето на Pac-Man и Super Mario, проследявайки (отново, измислица) създаването на играта от трима тийнейджъри във финландско мазе и пътя до издигането ѝ в блокбастър.
Компаниите за видеоигри се подготвят за слаб празничен сезонГейм индустрията излиза от една от най-горещите си поредици в историята
Supercell направи и поредица от мини-игри, които пресъздават част от фалшивото минало, представено във филма. В тях Clash of Clans е преосмислена като аркадна игра, конзолна състезателна игра от 90-те години и open world игра от началото на 2000 г. Всяка от тях е специфична за епохата и „ремастерирана“ за мобилни устройства, така че да може да се играе в приложението Clash of Clans.
Кампанията успява да отрази развитието на поп културата на игрите през последните няколко десетилетия, като същевременно остава напълно в тона на маркетинга на Clash по време на действителния ѝ 10-годишен живот.
Apple отбелязва Международния ден на хората с увреждания с нова кампанияРекламното видео показва как хора с различни увреждания се възползват от продуктите iPhone, Apple Watch и Mac
TACO BELL: “GRANDE ESCAPE”
Рекламата за Super Bowl на веригата за бързо хранене сама по себе си е страхотна, но това, което я прави специална е, че представлява черешката на тортата в широко скроената връзка между марката и звездата Doja Cat. Част от чара на това сътрудничество е пълната липса на традиционна търговска формалност.