Tesla намалява цените за цялата си гама електрически превозни средства за трети път тази година в явен опит да привлече повече купувачи на фона на покачващите се лихви, предават световните агенции, цитирани от БТА.

Намаленията варират от 5000 долара за превозно средство за по-бавно продаваните и по-скъпи Model S и Model X.

Компанията е понижила цената на малкия високопроходим Model Y, най-популярният модел, с 2000 долара и е добавила по-евтина версия с два двигателя на цена от 49 990 долара. Цената на трите малки седана се е понижила с 1000 долара.

Понижаването на цените идва в момент, когато администрацията във Вашингтон се готви да затегне изискванията за ползване на данъчен кредит при купуването на електрически превозни средства, предоставен по американския Закон за намаляване на инфлацията (IRA), отбелязва Reuters.

Приказката за Tesla свърши, идва време за истинска конкуренция С времето иновативният производител започна да губи предимствата си и позволи на “динозаврите” да скъсят дистанцията

Tesla обяви още, че очакваното затягане на правилата в САЩ ще намали данъчния кредит в размер на 7500 долара, на който имат право купувачите на електромобилите ѝ от серията Model 3. От началото на годината цената им в САЩ е намалена с общо 11%, а на електрическите коли от серията Model Y - с 20%.

Tesla предприема тези стъпки, след като съобщи, че продажбите й през първото тримесечие са нараснали с 36%, но тези цифри не отговориха на очакванията на анализаторите. Компанията обяви в неделя, че е отчела тримесечен рекорд от 422 875 превозни средства по света от януари до март, което е увеличение спрямо едва 310 000 автомобила преди година. Растежът обаче остава под очакванията на анализаторите за 432 000 превозни средства за тримесечието, според FactSet.

Анализаторът за електронна мобилност Guidehouse Research Сам Абуелсамид заяви, че компанията трябва продаде повече превозни средства, за да могат заводите й да работят на пълен капацитет.

Tesla отвори още един огромен завод близо до Остин в допълнение към завода си във Фримонт, щата Калифорния. Компанията вече построи нови заводи в Шанхай и близо до Берлин.

Тексаската утопия на Илон Мъск - предприемачът строи собствен градНовият град Snailbrook ще се издига около Остин до фабриките на Boring и SpaceX

Междувременно американската корпорация обяви, че планира да разшири използването на по-евтините литиево-йонно желязофосфатни батерии (LFP).

Tesla планира да ги монтира на електрическите си камиони с полуремаркета, които нарича Semi Light. Те ще изминават по-кратък пробег с едно зареждане на батериите си в сравнение с камионите Semi, също произвеждани от Tesla.

Компанията не уточни кога електрическите камиони от версията Semi Light ще бъдат пуснати на пазара.

Tesla съобщи, че електромоторите на по-малките й електрически превозни средства ще бъдат задвижвани от литиево-йонно желязофосфатни батерии с капацитет от 53 киловатчаса.